۴۲۰ میلیون نفر در کل دنیا و۴.۶ میلیون نفر در ایران درگیر دیابت هستند

© East News/Media for Medical/UIGآنالیز سطح قند در خون
آنالیز سطح قند در  خون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون طرح و برنامه سازمان غذا و داروی ایران با اشاره به اینکه ۴.۶ میلیون ایرانی درگیر دیابت هستند، گفت: اقتصاد پیشگیری نقش مهمی در کنترل دیابت و هزینه‌های این بیماری دارد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- دکتر فرزاد پیرویان در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت، اظهار داشت: هدف نهایی نظام سلامت رسیدن به سلامت عمومی در سطح جامعه است. برای ارزیابی نظام سلامت، به معیار نیاز است و قاعدتاً ما سعی می‌کنیم به معیارهای بین‌المللی رجوع کنیم.

پیرویان با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیون نفر در کل دنیا درگیر دیابت هستند افزود: ۴.۶ میلیون نیز در ایران مبتلا به دیابت بوده و تعداد زیادی نیز از این بیماری در خود اطلاع ندارند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۴۰۱۹ این رقم به دو برابر برسد.

وی بیان داشت: دیابت هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، به طوری که دیالیز بیماران دیابتی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت را به همراه دارد، لذا اقتصاد پیشگیرانه نقش بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند.

وی افزود: تولید شواهد علمی و بومی در اقتصاد سلامت، قادر به بهبود نظام سلامت کشور ایران است چون ما بعضی جاها ایجاد شواهد می‌کنیم ولی این شواهد مبتنی بر دیتاها و داده‌های اصلی بومی نیست.

معاون طرح و برنامه سازمان غذا و دارو ادامه داد: ۷۰ درصد عوامل مؤثر بر سلامت، عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت‌اند و بنابراین سواد سلامت و دارویی اهمیت بسزایی را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала