داعش در بیانیه ای عامل انفجار تروریستی روز پنجشنبه عراق را معرفی کرد

© REUTERS / Khalid al Mousily در عراق سه روز غزای عمومی اعلام شد
در عراق سه روز غزای عمومی اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز پنجشنبه در منطقه حله و الشوملی در جنوب عراق را که به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از جمله شمار زیادی از زائرین ایرانی انجامید، برعهده گرفت.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد، داعش در بیانیه ای عامل انفجار تروریستی روز پنجشنبه را «ابو فهد العراقی» اعلام و خاطرنشان کرد که در پی انفجار یک دستگاه کامیون بمب گذاری شده توسط وی در مسیر تجمع زائرین، بیش از 200 نفر کشته و زخمی شدند.

داعش در این بیانیه از شیعیان به عنوان رافضی نام برده و با اشاره به شکست هایش در استان نینوا، تهدید کرده است که آنان باید در بغداد،کربلا و نجف منتظر حملات شدید باشند.

«علی اصغر احمدی» دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به شهادت 71 تن در حمله انتحاری پنجشنبه در عراق گفت: متاسفانه اکثر شهیدان این حمله، ایرانی و افغانی های مقیم ایران هستند، اما هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

تانکر سوخت بمب گذاری شده در جایگاه سوخت گیری و رستورانی که زائران در آن حضور داشتند، عصر پنجشنبه منفجر شد که در زمان این انفجار انتحاری، دست کم هفت اتوبوس زائران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل جایگاه سوخت بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала