گزارش و تحلیل

یک سیاست شناس: اعزام داوطلبان اوکراینی به سوریه؟ اعلامیه خیلی مهمل

© Sputnik / Iliya Pitalevنامه های کودکان بر فراز آسمان حلب برای خاتمه جنگ
نامه های کودکان بر فراز آسمان حلب برای خاتمه جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های اوکرانینی نوشتند که آندره بیلتسکی نماینده رادا – پارلمان آن کشور و فرمانده سابق گردان آزوف اعلام کرد که اوکراین باید داوطلبان خود را به سوریه بفرستد تا آن‌ها در طرف ایالات متحده بجنگند. اوکراین می‌تواند در اختلاف سوریه عامل کلیدی شود

به گفته بیلتسکی، «باید یک لژیون خارجی اوکراین تشکیل شود که در اتحاد با آمریکا به جنگ با کرد ها بپردازد و باید از آمریکا خواست که به ما تسلیحات بدهد. به گفته این نماینده، «در اوکراین کوهی از اسلحه بدرد نخور از جمله پدافند های هوایی وجود دارد». آمریکا می‌توانست پول این عملیات را تأمین کند

به عقیده سیاست شناس نیکلای اشلیامین رهبر جنبش اجتماعی «جبهه متحده جوانان»، گفته‌های بیلتسکی تلاش خشنود کردن طرف آمریکایی است. وی به رادیو اسپوتنیک چنین گفت:

«سیاستمداران اوکراینی مطابق الگوی «شیری یا شغالی» عمل می کنند. آن‌ها افراد «انفجاری» هستند. این گفته‌ها یک حرکت تبلیغاتی است و تلاش نشان دادن این است که اوکراین می‌تواند طرف نظامی آمریکا باشد. در ضمن این پیشنهاد از سوی آدمی ارائه شده که در جنوب شرق اوکراین فرمانده یک گردان داوطلبان بود. وی چه نوع شریکی است؟»

این سیاست شناس گفت که این پیشنهاد در ماهیت امر مهمل است. وی در ادامه گفت:

«بیلتیسکی می‌گوید که داوطلبان اوکراینی می توانستند در اتحاد با آمریکا علیه کرد ها بجنگند. این هذیان است. آمریکا با کردها در سوریه نمی جنگد. این انسان خبر ها نمی‌خواند و هیچ آشنایی با ژئوپلیتیک ندارد. این یک نوع «روایت اسلاوی» گفته‌های برخی کرکس های آمریکایی است که حتی نمی‌دانند که اوکراین کجا است ولی می گویند که آن‌ها وظیف دارند در اختلاف سوریه مداخله کنند. این سؤال پیش می‌آید که همه اینها به چه درد اوکراین می خورد؟ و «لژیون خارجی اوکراین» یعنی چه؟ این یک اعلامیه مهمل و فاقد منطق است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала