گزارش و تحلیل

یک عقیده: طرفداران جدایی کالیفرنیا آمریکا را می ترسانند

© AFP 2023 / Robyn BeckПодготовка избирательного участка для проведения выборов президента США
Подготовка избирательного участка для проведения выборов президента США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه «لس آنجلس تایمز»، عضای جنبش بله کالیفرنیا طرفدار جدایی این ایالت از آمریکا به نام «کالاگزیت» پیشنهاد برگزاری رفراندوم مربوطه را به دفتر دادستانی کل ایالت خود ارائه دادند

بله کالیفرنیا خواستار آن شد که به این پیشنهاد عنوان رسمی داده شود. نویسندگان این سند پیام خود را از روی شباهت با برگزیت انگلیس کالاگزیت نامیدند

به نوشته این نشریه، طرفداران جدایی کالیفرنیا امیدوار آن هستند که رایگیری در 2018 برگزار شود

طرفداران جدایی این ایالت از آمریکا اقدام خود را با این توضیح می‌دهند که مقام ها پول‌های مالیات دهدگان را برای دفاع و شرکت در اختلافات مسلح بی‌فایده مصرف می کنند. فعالین قصد دارند این پول‌ها را برای تأمین نیازمندی های اجتماعی کالیفرنیا هزینه کنند

سیاستشناس سرگئی سوداکوف کارشناس در امور آمریکا در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ذکر کرد که کالیفرنیا از بزرگترین و ثروتمندتیرن ایالات آمریکا است. وی افزود:

«کالیفرنیا از نظر مساحت سومین و از لحاظ جمعیت که معادل 39 میلیون نفر یعنی ده درصد آمریکا است، ایالت اول است. این ایالت از پولدارتیرن ها در این کشور است و پول‌های مالیاتی هنگفت را به بودجه آمریکا می دهد. مساله جدایی کالیفرنیا بارها مطرح شده بود چون پول‌هایی که کالیفرنیا به بودجه کشور می‌دهد به مراتب بیشتر از آنجه که دریافت می‌کند و خیلی شهروندان می‌گویند: «بله ما حدود 16 میلیارد دلار پرداخت می‌کنیم و در عوض چه می گیریم؟ چنین بر می‌آید که ما نان دیگران را تأمین می کنیم، برای کسانی که قادر نیستند با پول خود زندگی کنند». همانا به این علت ایده برگزاری رفراندوم مطرح می شود».

ولی برای برگزاری رفراندوم لازم است 400 هزار امضا جمع آوری شود. سوداکوف گفت:

«بنا به نظرخواهی های اخیر تنها 9 و نیم هزار نفر حاضر اند این پیام را امضا کنند و جلب امضا کنند گان اضافی مشکل خواهد بود».

به عقیده سوداکوف، فعالین برگزاری این رفراندوم تنها می‌خواهند نقطه نظر خود را به اطلاع واشنگتن برسانند. این کارشناس روس در پایان گفت:

«فعالین می‌خواهند مرکز فدرال را ترسانده و در باره پرداخت مالیات معامله راه بیاندازند تا مقدار مالیات هایشان کمتر شود. حالا ما شاهد شانتاژ معمولی سیاسی با این در خواست هستیم که بیایید کاری کنیم تا مالیات های ما با ثمربخشی و عادلت بیشتری اخذ و توزیع شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала