موش ها چطور به جوان شدن ارگانیسم کمک می کنند؟

© Fotolia / Efmukelموش ها چطور به جوان شدن ارگانیسم کمک می کنند؟
موش ها چطور به جوان شدن ارگانیسم کمک می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از محققین آمریکایی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی سیستم جدید انتقال خون بین موش های پیرو جوان را طراحی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله نیچر در این خصوص اطلاع داد. پس از این جابه جایی خون ، تغییرات جدی در ارگانیسم حیوانات مشاهده شد.
دانشمندان معتقدند که وضعیت محیط درون ارگانیسم (‌شامل خون و غدد لنفاوی) با تغییرات سن در بافت ها و ارگان ها مرتبط است. نتایج آزمایشاتی که در آنها سیستم های خونی موش های جوان و پیر را جابه جا کردند نشان داد که پلاسمای خون جوانها اثر جوان کننده بر روی ارگانیسم پیرترها داشته و حتی باعث بهبود توانایی های شناختی می شود.
در آزمایشات قبلی، دانشمندان ارگانیسم موش های پیر و جوان را یکی کردند و به واسطه آن تاثیر مثبت مشاهده شد. به خاطر همین محققین نمی توانستند اطلاعات موثق در خصوص تاثیر جابه جایی خون بیابند. برای آنکه روشن کنند، آیا حیوانات پیر می توانند تاثیر منفی بر سلامت جوانان داشته باشند، محققین سیستمی را ایجاد کردند که باعث می شود فقط خون حیوانات جابه جا شود. بدین ترتیب دانشمندان تاثیر احتمالی ارگان ها بر یکدیگر را بعید نمی دانند.
نتایج نشان می دهند که خون جوان باعث سرعت بخشیدن به بازسازی بافت های ماهیچه ای آسیب دیده موشهای پیرمی شود و خون پیرها در جوانان ، مانع از شکل گیری سلول های جدید مغزی وبازسازی سلول های کبد می شود. این تاثیرات طی شش روز پس از جابه جایی خون مشاهده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала