نامه های کودکان بر فراز آسمان حلب برای خاتمه جنگ

© Sputnik / Iliya Pitalevنامه های کودکان بر فراز آسمان حلب برای خاتمه جنگ
نامه های کودکان بر فراز آسمان حلب برای خاتمه جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک بالگرد، شش هزار کاغذ رنگی و قلب های کاغذی به همراه نامه های کودکانی که خواستار خاتمه جنگ هستند بر آسمان حلب ریخت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تاس اطلاع داد که این برگه ها با درخواست تسلیم برای شبه نظامیان نیست ، در هرکدام از آنها پیغام هایی نوشته شده و داستان زندگی ساکنین غیرمسلح در محدوده هایی که همواره در معرض جنگ و آتش بار بوده اند وجود دارد.
رحما روبی ، دانش آموز مدرسه یکی از این نامه ها را فرستاده است. این دختربچه در نامه خود نوشته است: « برادرم در ارتش سوریه خدمت می کرد. گلوله تک تیرانداز به قلبش اصابت کرد و کشته شد. ما او را دفن کردیم اما نمی توانیم فراموشش کنیم.»
او هر بار که به یاد برادرش می افتد گریه می کند اما می گوید که دیگر به انتقام فکر نمی کند چون باید هرچه سریعتر تیراندازی ها خاتمه یابد. هر عملی در حمایت از صلح برای رحما لذت بخش است.
مدرسه در شرق حلب ، جایی که بچه ها درس می خواندند به خرابه تبدیل شده است. این مدرسه را به طور موقت به مسجد منتقل کرده اند.
تا قبل از جنگ مدرسه در کاخ قدیمی حلب ، در منطقه ی خوب الاکار کوب قرار داشت. اما با ورود تروریست ها ، معلمین و دانش آموزان فرار کردند. و نه فقط به خاطر اینکه از جنگ می ترسیدند. مسئله این بود که مسلمانانی که خود را برادرشان می نامیدند ، با فرقه های سنتی سوریه مانند سنی و شیعه اعلان دشمنی کردند.
فاطمه و رحما از خانواده های سنی هستند اما شبه نظامیان با خانواده های آنها جنگیده اند. برادر دوقلوی فاطمه را کشتند و پس از آن مادرش از غم کمی مانده بود خودش را از بین ببرد. برادر رحما نیز سه سال پیش کشته شد. به یاد کودکان کشته شده در جنگ مدرسه هر روز با تلاوت قرآن آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала