نماینده لتونی در پارلمان اروپا: قطعنامه علیه RT و اسپوتنیک ناقض آزادی رسانه ها است

© AP Photo / Christian LutzЗаседание европейского парламента в Страсбурге
Заседание европейского парламента в Страсбурге - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم تاتیانا ژدانوک، نماینده پارلمان اروپا از طرف لتونی اعلام کرد قطعنامه پارلمان اروپا درباره مقابله با رسانه های روسی در زمینه اطلاع رسانی ناقض اصل آزادی رسانه ها است.

به گزارش اسپوتنیک،خانم ژدانوک گفت:" متن مورد بحث از خط قرمز فراتر می رود. ما در سابق نیز قطعنامه های حاوی انتقاد از ملت روسیه و روسیه را به تصویب می رساندیم اما چنین متن تا این حد توهین آمیز از لحاظ شکل و محتوا برای اولین بار به تصویب می رسد".
نماینده پارلمان اروپا از طرف لتونی گفت ما می گوئیم روسیه از تعدادی از ابزارها از جمله ایجاد مرکز فکری (think-tank) و شبکه های چند زبانی استفاده می کند اما این ابزارها در دیگر کشورها نیز وجود دارند! به دشواری قابل درک است که اگر فقط شبکه های سی ان ان، بی بی سی و فرانسه 24 را تماشا کنیم، وضع در جهان چگونه خواهد شد".
پیشتر نماینده فرانسه در پارلمان اروپا از قطعنامه این پارلمان درباره مقابله با شبکه تلویزیونی RT و اسپوتنیک انتقاد کرده بود.
در اوایل نوامبر اعلام شد کمیته امور خارجی پارلمان اروپا قطعنامه مقابله با تبلیغات علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه اطلاع رسانی را به تصویب رساند که در آن روسیه و گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) شرورترین رقیبان نامیده شده اند. شبکه تلویزیونی RT ، خبرگزاری اسپوتنیک و کلیسای ارتدکس روس از جمله ابزار های اصلی کرملین نامیده شده اند. به عقیده نمایندگان پارلمان اروپا هشداردهی به شهروندان درباره تاثیر گذاری خبری روسیه و افزایش دانش سیاسی آنها به مقابله با چنین تاثیر گذاری کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала