گزارش و تحلیل

یک کارشناس سیاسی: تیم اوباما از افراد فراری انتقام می‌گیرد

© AP Photo / Patrick Semansky, Fileمکالمات تلفنی آمریکایی ها را برای پیدا کردن عوامل ایران شنود می کردند
مکالمات تلفنی آمریکایی ها را برای پیدا کردن عوامل ایران شنود می کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع خود نوشت که سران پنتاگون و سرویس اطلاعات ملی آمریکا به باراک اوباما رئیس جمهور در حال رفتن توصیه کردند که دریادار مایکل راجرز را از پست ریاست آژانس امنیت ملی معزول کند

بنا به داده‌های این منابع، اشتون کارتر و جیمز کلپر این توصیه را در ماه اکتبر ارسال کردند ولی گرفتن تصمیم موکول به بعد شد. به نوشته واشنگتن پست، کارتر در کیفیت کار راجرز شک داشته و کلپر می‌خواهد که فرماندهی سایبری از آژانس امنیت ملی آمریکا جدا شود

به نوشته این روزنامه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا مساله انتصاب راجرز 57 ساله به پست ریاست سرویس اطلاعات ملی بجای کلپر را بررسی می کند.

پیشتر معلوم شد که مایکل راجرز بدون مطلع کردن رییسان خود برای دیدار با ترامپ به نیویورک رفته بود.

به عقیده کارشناس سیاسی ولادیمیر شاپوالوف، معاون انستیتوی تاریخ و سیاست در دانشگاه علوم انسانی مسکو این مذاکرات سبب مبارزات پس پرده شده است. این دانشمند روس به اسپوتنیک چنین گفت:

«علت اساسی — مذاکرات جداگانه مایکل راجرز با دونالد ترامپ در تاریخ 17 نوامبر است. در این صورت برکناری ممکنه راجرز در حکم انتقام تیم اوباما از فرد فراری است».

در عین حال این یک علامت به دیگر اعضای تیم رئیس جمهور عامل است که می‌توانند به عضویت تیم دونالد ترامپ در آیند. شاپوالوف در ادامه گفت:


«می خواهم خاطرنشان کنم که NSA نهاد اساسی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است. در آنجا باید استمرار و عدم تعلق به حزب رعایت شوند. ولی به خاطر اینکه تیم اوباما پیروزی ترامپ را بعنوان یک فاجعه سیاسی تلقی می‌کند برخوردشان به مقام هایی که حاضر شدند وارد تیم برامپ شوند بیش از حد منفی است. بدون شک ترامپ برای صحبت با رهبر این سرویس ویژه موضوع های زیادی دارد. ترامپ با اوباما و حزب دموکرات ها اختلاف نطر های شدیدی دارد و از این رو همه تماس های مقام های دولت کنونی آمریکا با ترامپ حساسیت تیم حاکم در حال رفتن را بر می انگیزد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала