پاسخ ایران به مقابله مجلس امریکا با برجام

© AP Photo / Vahid Salemiلغو دیدار لاریجانی و معاون مرکل
لغو دیدار لاریجانی و معاون مرکل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی لاریجانی: ایران با اقدام متقابل آنان را سر عقل خواهد آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۵۰ طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در تقابل با این توافق مطرح گردید، گفت: ایران با اقدام متقابل آنان را سر عقل خواهد آورد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس گفت: مراسم اربعین حسینی در نهایت شکوه و عظمت برگزار شد و شیعیان ارادت خود را در پیمودن راه امام حسین (ع) به جهانیان نشان دادند.

وی ادامه داد: گرچه برخی رسانه های بین‌المللی و منطقه ای در یک واکنش غیرحرفه ای در مقابل سیل خروشان عاشقان حسینی لب فروبستند اما چنین بغض رسانه ای از ارزش حرکت توفنده اربعین نمی کاهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اربعین حسینی علاوه بر اینکه قلوب مسلمین را متحول نمود در مقابل انحطاط و آشفتگی سیاسی و اخلاقی دنیای غرب راهی نو در همبستگی اجتماعی بر مبنای معنویت و اخلاق را نشان داد تا دل های دور افتاده از یکدیگر و مایوس از آینده بشریت با دیدن اوج فداکاری و ایثار مکتب حسینی خودآگاهی فطری خود را بازیابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: همانطور که نمایندگان استحضار دارند پس از توافق هسته‌ای، جدای از چند کشور معاند و برخی جریان‌های داخلی آمریکا، عموم دولت‌ها و ملت‌ها با ندای نصرت، ابراز تمایل به همکاری‌های گسترده با ایران نمودند اما از طرف دیگر حدود ۵۰ طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در تقابل با این توافق مطرح گردید که در گذشته نیز دو طرح از تصویب آنان گذشت.

لاریجانی گفت: نکته عجیب، اظهارات رئیس مجلس آمریکا در این ماجرا بود که مدعی شد ایران، برجام را نقض کرده است.

لاریجانی اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و وزیر انرژی آمریکا، نماینده آمریکا در سازمان ملل و حتی سرویس تحقیقاتی کنگره، دبیرکل سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر یک چند بار در مورد پایبندی ایران به تعهداتش، بیانیه، گزارش و یا اظهارنظر نمودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن در ۱۳ مورد با صراحت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نمودند.

لاریجانی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل اعلام نمود من جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای تعهدات هسته‌ای، آن‌گونه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید نمود، تحسین می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع پایبندی به تعهدات از جانب ایران در حدی تکرار شد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک ماه پیش در نشست وزرای خارجه ۱+۵ و ایران اعلام کرد روند هماهنگی و همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی بسیار عالی بوده است.

لاریجانی اظهار کرد: اگر با علم به این اظهارات، چنین حرف خلف واقعی سر داده‌اید، چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این رفتار نمونه‌ای از کردار غیرصادقانه آنان است که رهبر معظم انقلاب به حق بارها متذکر شده‌اند که به اینها و قول‌شان نمی‌توان اعتماد کرد البته شاید هدف «پل رایان» که در آن انتخابات اخیر آمریکا با الفاظ موهنی در مورد «ترامپ» موضع‌گیری کرد، این است که شرایطی را فراهم آورد تا رئیس‌جمهور جدید آمریکا از ابتدا با دردسر جدی مواجه شود چرا که روشن است ایران با اقدام متقابل آنان را سر عقل خواهد آورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала