اجرای طرح ثبت خانه های مسافر در سازمان گردشگری ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareایران چهار زندانی دو تابعیتی را آزاد کرد
ایران چهار زندانی دو تابعیتی را آزاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از این پس هر کسی می‌تواند از طریق سامانه ثبت نام کند و مجوزهای لازم را برای ثبت خانه مسافر بگیرد؛

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران، از ثبت‌نام برای خانه‌های مسافر در تهران از هفته گذشته خبر داد. از این پس هر کسی می‌تواند از طریق سامانه ثبت نام کند و مجوزهای لازم را بگیرد؛

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در ماه‌های اخیر پروژه ساخت هتل‌های بسیاری در تهران آغاز شده است و سرمایه‌گذاران هتل‌سازی حالا در کنار چالش‌هایی نظیر روند کند دریافت مجوز و تسهیلات بانکی، باید با چالش خانه‌های مسافر نیز دست و پنجه نرم کنند.

به گفته فرخ‌مهر، در حال حاضر ۱۳۷ مورد هتل، هتل آپارتمان و پانسیون در تهران وجود دارد که ۱۲۵ مورد آن هتل و هتل آپارتمان و ۱۲ مورد آن پانسیون‌ هستند. علاوه‌بر این ۵۰تا۶۰ هتل نیز از قبل مجوز ساخت دریافت کرده‌اند که در ۳۰ مورد از آنها ساخت و ساز خود را آغاز کرده‌اند و بقیه موارد نیز در حال گودبرداری هستند. البته اجاره خانه به گردشگران، چیز تازه‌ای نیست و تا پیش از این نیز خانه‌های بسیاری در تهران به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می‌شد و هنوز هم اجاره داده می‌شود؛ اما قرار است این کار لباس قانون به خود بپوشد. برخی معتقدند گردشگران خارجی که در تهران دنبال خانه‌های اجاره‌ای می‌گردند، اصلی‌ترین دلیلشان اقامت بدون مزاحمت است. آنها می‌خواهند خارج از قوانین دست و پا گیر هتل‌ها، چند روزی را در تهران بگذرانند. اما همین خواسته آنها برای هتلداران تهرانی گران تمام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала