وزیر کشور فرانسه: تعداد دستگیرشدگان در ارتباط با شبکه های تروریستی از ابتدای سال جاری به 418 تن رسید

© AFP 2023 / Stringerکشف دو تن مواد منفجره مخفی شده توسط تروریست ها در ایران
کشف دو تن مواد منفجره مخفی شده توسط تروریست ها در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور فرانسه با اعلام خنثی شدن یک حمله تروریستی در این کشور، گفت: در مجموع هفت تروریست در روزهای شنبه تا یکشنبه شب در شهرهای استراسبورگ و مارسی توسط پلیس ضد تروریست این کشور دستگیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد، برنار کازنو (Bernard Cazeneuve) اظهار کرد: دستگیرشدگان 29 تا 37 ساله و از ملیت های فرانسوی، مراکشی و افغانی هستند.

وی ادامه داد: در این ارتباط چهار تروریست در شرق استراسبورگ و دو تروریست در جنوب فرانسه دستگیر شده اند.

کازانو اضافه کرد: تروریست های یاد شده در جریان تحقیقات دادستان ضد تروریستی که از هشت ماه پیش در جریان بود، دستگیر شده اند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، با احتساب دستگیر شدگان جدید، تعداد کسانی که از ابتدای سال جاری میلادی در ارتباط با شبکه های تروریستی در این کشور دستگیر شده اند به 418 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از اول سپتامبر 2016 تاکنون 143 مورد دستگیری، 52 تن زندانی و 21 تن در همین ارتباط زیر کنترل قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، به دنبال حملات تروریسی پاریس در نوامبر 2015 وضعیت اضطراری در فرانسه اعلام و به درخواست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور، این وضعیت — که در ژانویه سال 2017 منقضی می شود — تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل و هفت مه (سوم و هفدهم اردیبهشت 95) تمدید شد.

به گفته «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، اعلام وضعیت فوق العاده، بازداشت ها و کنترل های خارج از دستور قضایی را میسر کرده و مفید بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала