اوباما همچنان امریکا را کشوری «جایگزین نشدنی» نامید

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiПрезидент США Барак Обама во время визита в Афины
Президент США Барак Обама во время визита в Афины - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا کشوری «بدون جایگزین» بوده و از جانشین خود دونالد ترامپ نیز می خواهد که به امریکا چنین نگاهی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، باراک اوباما رییس جمهور امریکا همچون سابق معتقد است که امریکا کشوری «بدون جایگزین» بوده و از جانشین خود دونالد ترامپ نیز می خواهد که به امریکا چنین نگاهی داشته باشد. اوباما در نشست خبری آخر خود که روز یکشنبه شب در چارچوب اجلاس همکاری های اقتصادی اسیا — اقیانوسیه برگزار شد این موضوع را بیان کرد.

رییس دفتر ریاست جمهوری واشنگتن همچنین گفت: «توصیه اصلی من به رییس جمهور منتخب این است که ایالات متحده امریکا کشوری بدون جایگزین برای نظم جهانی کنونی است. وی همچنین ادامه داد: «با وجود ایکه همیشه نسبت به همه کشورها و مردم دنیا با احترام برخورد کرده است، این ایده را در ذهن داشته» و همچنین اعتراف کرد که امریکا به تنهایی نمی تواند چالش های همگانی را برطرف کند.

اوباما در ادامه می گوید: «من هم می دانم که چارچوب اصلی نظم کنونی که بعد از جنگ جهانی دوم برقرار شده و تا پایان جنگ سرد ادامه یافته، تحت تاثیر ایده آل ها و اصولی است که نه تنها برای امریکا بلکه برای بیشتر کشورهای دنیا موثر بوده اند». وی موضوع دموکراسی و حکومت قانون، آزادی مطبوعات و استقلال قدرت قضایی، آزاد بودن بازارها و حاکمیت رفاه همگانی با رفع برخی ویژگی های نامطلوب کاپیتالیسم را در چارچوب همین ایده آل ها و اصول مطرح کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала