گزارش و تحلیل

یک بام و دو هوا

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationیک بام و دو هوا
یک بام و دو هوا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی بحث مبارزه با تروریسم و بمباران آنها و حضور نیرو در کشورهای مختلف مطرح می شود دشمن یکی است اما واکنش رسانه های بین المللی متفاوت می باشد.

آیا تا به حال این سوال در ذهنتان پیش نیامده که چگونه است وقتی ایالات متحده داعش یا القاعده را بمباران کند همه رسانه های بین المللی هلهله راه می اندازند که تروریست ها دارند نابود می شوند اما وقتی نیروی هوایی روسیه و سوریه همان ها را بمباران می کنند به یکباره گناهکار می شوند ومشکل غیر نظامیان برجسته می شود.
دولت سوریه و همپیمانانش به غیر نظامیان فرصتی طولانی دادند تا از شهر خارج شوند اما آنها حاضر نشدند از آنجا خارج شوند چون عموما جامعه پذیرای گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره بودند و هستند. فرزندان و خویشاوندانشان اعضای این گروه ها می باشند یا اینکه خود عضو این گروه ها می باشند.
وقتی که گروه های تروریستی غیر نظامیانی که اعتراض می کنند و متقاضی خروج از شرق حلب هستند را به رگبار می بندند محافل بین المللی هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
وقتی مناطق تحت کنترل حکومت قانونی سوریه توسط ترورسیت ها با سلاح های شیمیایی گلوله باران می شوند این محافل سرگرم هستند.
وقتی که تک تیر انداز های گروه های تروریستی بچه ها و زنان و سالمندان و روزنامه نگاران و گروه های امدادی را هدف قرار می دهند رسانه های بین المللی خاموش هستند.
وقتی این گروه ها در داخل سوریه و عراق عملیات تروریستی انجام می دهند کشته شدگان که در حال خرید ما یحتاج روزانه خود هستند غیر نظامی به حساب نمی آیند.
وقتی نیروی هوایی ایالات متحده نیروهای زمینی ارتش سوریه که در مقابل داعش در حال پیشروی هستند را هدف قرار می دهد رسانه های بین المللی کور هستند.
وقتی ایالات متحده و متحدان آن بیمارستان ها و زایشگاه ها و غیر نظامیان در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و یمن و لیبی و… (اگر بخواهیم بشماریم لیستی بیش از نیمی از اعضای سازمان ملل را باید نام ببریم) را هدف قرار می دهند رسانه های بین المللی توجه نمی کنند.
وقتی همپیمانان ایالات متحده در جاهای مختلف اقدام به زیر پا گذاشتن حقوق بشر می نمایند هیچ نهاد بین المللی واکنش نشان نمی دهد.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی عربستان سعودی در یمن بیگناهان را قتل عام می کند.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی عربستان سعودی مراسم عروسی و عزا — بیمارستان ها و عبادت گاه ها و مراکز تاریخی و زیر بنایی یمن را با با تسلیحاتی که ایالات متحده و غرب و خلبان های آمریکایی و اسرائیلی بمباران می کند.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی هواپیماهای بی سرنشین آمریکا در جای جای جهان به کشتار مردم مشغول هستند.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی اسرائیل فلسطینی ها را قتل عام می کند و یا تروریست ها را درمان می کند تا به جنگ با دولت سوریه برگردند.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی اسرائیل پایگاه سازمان ملل در قانا (جنوب لبنان) ویا غزه را بمباران می کند و صدها غیر نظامی را قتل عام می کند.
مجامع بین المللی کجا هستند وقتی ترکیه کرد ها را قلع و قمع می کند و ده ها هزار نفر را به بهانه های واهی بازداشت و یا از کار برکنار می کند.
آیا این مجامع متوجه نیستند که همین رفتار ایالات متحده و همپیمانانش است که بذر ایجاد گروه های تندرو و تروریست در سرتاسر جهان را کاشته.
آیا این مجامع سرکوب مردم بحرین توسط عربستان سعودی را نمی بینند.
آیا این مجامع بلاهایی که عربستان سعودی و همپیمانانش بر سر ملت های عرب از عراق و سوریه و بحرین گرفته تا لیبی و الجزایر و… را آورده نمی بینند.
چرا می بینند و به همین دلیل هم عربستان را عضو مجامع حقوق بشر می کنند تا ثابت کنند این مجامع با باشگاه های ثروتمندان که در غرب تشکیل شده اند تفاوتی ندارند.
خوب می دانند که دولت و ارتش سوریه به همراه همپیمانانشان با چنگ و دندان تلاش دارند کشور خود را از دست دشمنان نجات دهند و تروریست ها را از خاک سوریه خارج کنند.
خوب می دانند که تلفات غیر نظامی در حملات نیروی هوایی روسیه و سوریه در شرق حلب به مراتب کمتر از تلفات مشابه در جاهای دیگر است.
خوب می دانند که طبق همه قوانین و مقررات بین المللی حضور ایران و روسیه در سوریه و حضور ایران در عراق و حضور روسیه در شرق اوکراین قانونی است اما حضور عربستان سعودی و ترکیه و همپیمانان ایالات متحده در سوریه و عراق و یمن و بحرین و دخالت آنها در اوکراین غیر قانونی می باشد.
اما چون روح خود را به شیطان فروخته اند طبق فرمامین همان شیطان عمل می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала