مردم آلمان خواهان نامزدی مجدد آنگلا مرکل

© AFP 2023 / Martin Bureauمردم آلمان خواهان نامزدی مجدد آنگلا مرکل
مردم آلمان خواهان نامزدی مجدد آنگلا مرکل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس نظرسنجی ، بیشتر حمایت کنندگان وی را زنان تشکیل می دهند. 66 درصد آلمانیها از انتخاب مجدد وی حمایت می کنند.

به گزارش "اسپوتنیک" بر اساس موسسه Emnid به سفارش روزنامه Bild am Sonntag، اکثر مردم آلمان در صورت کاندید شدن آنگلا مرکل برای چهارمین بار جهت صدراعظمی آلمان، از وی حمایت خواهند کرد. انتظار میرود، مرکل تصمیم خود را برای کانداتوری، روز یکشنبه اعلام کند.
طبق نتایج نظر سنجی، 55 درصد مردم آلمان در صورت کاندید شدن وی، از او حمایت خواهند کرد، و 33 درصد خلاف این امر را اذعان دارند.
در بین طرفداران حزب حاکم CDU (اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن) CSU (اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان) سهم حامیان وی از کاندید شدن مرکل، "رئیس حزب CDU" به 92درصد میرسد. طبق نظرسنجی انجام شده 66 درصد زنان آلمانی از مرکل حمایت می کنند.
این نشریه اضافه می کند، عملکرد صدراعظم آلمان به طور قابل توجهی نسبت ماههای گذشته بهبود یافته. به طور مثال در ماه اگوست از حمایت تنها 50 درصد از مردم برخوردار بود. اما امروز 54 درصد از حامیان حزب رقیب وی نیز خواهان ماندن مرکل در قدرت می باشند.
در روز چهارشنبه 16 نوامبر، گروه رسانه ای Redaktionsnetzwerk Deutschland به نقل از ااا خبر دادند که، 20 نوامبر آنگلا مرکل اعلام خواهد کرد که، کاندید برای پست صدر اعظمی آلمان در انتخابات سپتامبر 2017 خواهد شد یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала