وزارت دفاع روسیه تانک های رآکتیو را مجددا به کار می گیرد

© Sputnik / Michael AlaeddinТанк сирийской армии во время наступления в районе училища тыла на юго-западе Алеппо в Сирии
Танк сирийской армии во время наступления в районе училища тыла на юго-западе Алеппо в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محصول جدید برای بهره برداری در شرایط نامساعد جوی خاوردور، سیبری و مناطق قطبی آماده می شود.

وزارت دفاع روسیه قصد دارد تانک های تی 80 بی وی که در ارتش به نام تانک های راکتیو شناخته می شدند و موتور آنها صدای موتور هواپیما را می دهد مجددا به کار بگیرد. قرار است این تانک ها به روزرسانی شده و سیستم جدید کنترل شلیک و دفاع بهتر برای آنها طراحی شود. علاوه بر این، هزینه سوخت تانک های جدید کمتر خواهد بود. تانک های مدرنسازی شده و تعمیر شده از سال 2017 در ساختار ارتش به کار گرفته می شوند.

در جریان مدرنسازی تانک ها ماشین های نظامی به سیستم جدید ژنراتور و استارت موتور مجهز خواهند شد و سیستم جدید هدایت شلیک از نوع «ساسنا-او» با رهیابی لیزری دوربرد و اتومات روی آنها نصب خواهد شد. بلوک های حفاظت دینامک که روی تانک ها قرار می دهند، مانع از آسیب دیدن تانک در مقابل موشک تی 80 و حملات دشمن می شود. محصول جدید برای بهره برداری در شرایط نامساعد جوی خاوردور، سیبری و مناطق قطبی آماده می شود.  در حال حاضر کارهای مقدماتی برای مدرنسازی تانک های 80 بی وی به پایان می رسد. الکساندر اومانسکی طراح ارشد این تانک ها می گوید که از سال آینده کار تعمیرات و مدرنسازی به پایان می رسد. تعداد دقیق تانک های مدرنسازی شده و زمان انجام کار و سفارت وزارت دفاع تعیین خواهد شد.

تانک های تی 80 بی وی که اواخرسال های 1970 به کار گرفته شده اند با موتور گاز و توربین و قدرت 1000 و 1250 همیشه به خاطر سرعت عمل بالا مورد توجه بوده است. این تانک ها با برخورداری از موتور دیزلی، پایین آوردن هزینه سوخت تا هشت لیتر به ازای هر کیلومتر باارزش تر از قبل شده اند.

صدای استارت موتور تی 80 قابل شناسایی است و صدای استارت موتور هواپیما را به خاطر می آورد. به همین خاطر تانک تی 80 را تانک رآکتیو نام گذاشته اند، اگرچه این تانک در حین حرکت برخلاف تانک های دیزلی عملا صدایی ندارد.

به گفته سرگی مایف رییس سابق اداره ماشین های زرهی وزارت دفاع، بعد از مدرنسازی تی 80 بی وی این تانک در اختیار نظامیان قرار می گیرد و از سایر ماشین ها برای استفاده در دمای هوای پایین بهتر خواهد بود.

تی 80 همیشه در ارتش اهمیت زیادی داشته است. سرگی مایف می گوید: برنامه مدرنسازی این تانک در سال 2002 عنوان شد، اما اجرای آن میسر نشد. در چارچوب این برنامه قرار است 3 هزار تانک تی 80 را به روز رسانی کنند. سال 2002 برای این تانک سیستم نظامی واحد و لوله جدید شلیک طراحی کرده بودند که قدرت شلیک آن را بالا می برد و سیستم دفاع دینامیک و دیگر تغییرات پیشنهاد شده بود.

به گفته نشریه ویژه «میلیتاری بالانس»، در حال حاضر در انبارهای ارتش روسیه 3 هزار تانک مدل تی 80 بی وی قرار دارد. 200 تانک تی 80 نیز در گروهان مسلح تانک ها 4مین رده تقسیم بندی تانک ها تحت عنوان کانتمیرسکایا قرار دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала