هزینه ۵۸۵ میلیون دلاری آمریکا برای "ارتقای دموکراسی" در سراسر جهان

© Fotolia / Pakhnyushchyyهزینه ۵۸۵ میلیون دلاری آمریکا برای "ارتقای دموکراسی" در سراسر جهان
هزینه ۵۸۵ میلیون دلاری آمریکا برای ارتقای دموکراسی در سراسر جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به چه منظوری و در کجا این مبلغ هزینه شده، در گزارش مالی وزارت امور خارجه آمریکا و موسسه های زیر مجموعه آن قید نشده.

به گزارش "اسپوتنیک"، آمریکا طی سال گذشته برای اجرای برنامه های خود در سراسر دنیا حدود 585 میلیون دلار هزینه کرده است. که این مبلغ فقط هزینه ای می باشد که وزارت امور خارجه صرف کرده. موضوع این است که دولت آمریکا از بودجه این کشور، برای بدست آوردن طرفدارانی در سایر کشورها، به منظور نفوذ در مسائل سیاسی آن کشورها هزینه می کند و از آنها به عنوان کمکهای مالی یاد می کند.

در گزارش مالی جدید وزارت امورخارجه آمریکا، در سال مالی 2016 که برای دولت در 30 سپتامبر به پایان می رسد، هزینه ایی در جهت اهداف استراتژیک شماره 4،  دفاع منافع آمریکا از طریق ترویج دموکراسی، حقوق بشر و تقویت جامعه مدنی وجود دارد.

به چه منظور و کجا این هزینه ها انجام شده، در مدارک موجود قید نشده. تنها به صرف در جهت بهبود سطح روابط خارجی و سرمایه گذاری های بلند مدت در جهت امنیت آمریکا "یکی از منابع کلیدی نفوذ بین المللی و قدرت آمریکا" ارشاره شده است.

واشنگتن از طریق اعمال تحریم، کاهش روابط تجاری، تقویت ارتباطات مردمی و ترغیب کسب و کارهایی بر پایه احترام به حقوق بشر و قانون کار به اهداف خود می‌رسد. در گزارش مذکور آمده است، وزارت خارجه آمریکا همواره از کسانی که برای عدالت و مسوولیت‌پذیری در کشورهای درگیری‌زده مبارزه می‌کنند، حمایت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала