شمال روسیه

© Sputnik / Vera Kostamoشمال روسیه
شمال روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمال روسیه مملو از سرگرمی های غیرعادی است.

در شهر نوریلسک (واقع در  شمال روسیه) از اول تا 9 ماه نوامبر  جشنواره « آرگیش بزرگ» برگزار می شود  که مهمانان را با سنن و طرز زندگی  ساکنان شمال آشنا می سازد.

رادیو « اسپوتنیک» در باره 5 سرگرمی  برای شما تعریف می کند  که در شمال روسیه  مهمانان رمانتیک و  دوستداران سرگرمی های خطرناک را شاد خواهد کرد.

© Photo / High Angle Shotهلی اسکی
هلی اسکی - اسپوتنیک ایران
هلی اسکی

هلی-اسکی

اوایل دهه 1960  قرن بیستم ،  دوستداران ورزش های خطرناک  « هلی —اسکی» را  اختراع کردند  که اسکی  در شیب های  برفپوش دست نخورده  بدور از هر  گونه نقطه مسکونی است.  این ورزش برای آن دسته از دوستداران اسکی  است که از اسکی در مسیر های  آشنا  خسته شده اند. بالگرد اسکی بازان را  به محل مورد نظر می رساند تا آنها از آنجا  اسکی را  شروع کنند و بقول معروف « اعصاب خود را قلقلک بدهند». وابسته به  گنجایش بالگرد، گروه های 15-10 نفری را می توان به محل مورد نظر حمل کرد.  مربی با تجربه اسکی بازان را همراهی خواهد کرد.

 

© Sputnik / Konstantin Chalabovسورتمه سگی
سورتمه سگی - اسپوتنیک ایران
سورتمه سگی

سورتمه های سگی

انسان طی 8 هزار سال  از  حیوانات به عنوان یک وسیله نقلیه استفاده کرده است. همانا در  روسیه قدیمی ترین سورتمه ها  در جزایر نووسیبیرسک  در اقیانوس منجمد شمالی کشف شدند. ساکنان بومی  شمال تا کنون  از سورتمه های سگی استفاده می کنند  اما هم اکنون این نوع وسلیه نقلیه بیشتر یک نوع ورزش و  یا سرگرمی به حساب می آید.

 

© Sputnik / Varvara Gert'eماهیگیری روی یخ
ماهیگیری روی یخ - اسپوتنیک ایران
ماهیگیری روی یخ

ماهیگیری خطرناک

 این نوع ورزش  برای  دوستداران ماهیگیری در روسیه  در شمال کشور به یک امتحان سخت مبدل می شود که باید خیلی جدی برای  آن آماده شد.  اگر در بخش مرکزی روسیه   این نوع سرگرمی و استراحت فقط بهانه ای برای  دیدن دوستان  و معاشرت با یکدیگر است ، در سیبری مقدمات ماهیگیری  از مدتها قبل از  شروع آن آماده می شود.  در همایش های تخصصی، ماهیگیران  مسیر  را بررسی می کنند و در باره قلاب و طعمه و دیگر چیزها صحبت می کنند.  در غیر اینصورت  کاری از پیش نخواهد رفت.

 

© Sputnik / Valeriy Melnikovسالخارد در شمال روسیه
سالخارد در شمال روسیه - اسپوتنیک ایران
سالخارد در شمال روسیه

خودروسواری

 خودروسواری در نواحی  مختلف روسیه باعث تعجب کسی نمی شود.  رانندگانی که در  بخش مرکزی روسیه  بودند، حالا راهی شمال روسیه می شوند.  به عنوان مثال به شهر «  سالِخارد» می روند.  حتی در این وقت سال،  1400 کیلومتر  فاصله بین مسکو  تا « سالخارد»  دو روز و گاهی بیشتر طول می کشد.  تابستان ها رودها و دریاچه ها  و باطلاق ها  جاده ها را می پوشاند  و حرکت در آنجا فقط با  خودروهای همه جا رو « ATV     »  ممکن خواهد بود.

 

 

© Photo / Maarten Takensیاکوتیا
یاکوتیا - اسپوتنیک ایران
یاکوتیا

گردشگری مستقل

این نوع گردشگری یکی از خطرناک ترین انواع گردشگری  به شمال روسیه است و فقط اشخاصی از عهده انجام آن برمی آیند که  سال های زیادی  به این نوع سفرها  مشغول بودند.  گاهی ماجراجویان  متکبر نیز دست به چنین سفرهایی می زنند. خیلی ها

انند  آندری سالویوف —  گردشگری از « وارونژ» روسیه —  راهی اینگونه سفرها می شوند.  آندری بیش از 100 روز است که  در مناطق دور از  نواحی مسکونی  « یاکوتسک»  قرار دارد و  برای زنده ماندن فقط باید به خودش اتکا کند. فرق بین این نوع سفر و گردشگری استاندارد این است که گردشگر  سعی می کند خیلی چیزها را با دست خود درست کند.  به جای چادر خواب، از شاخ و برگ درختان، جایی برای خواب درست کند، به جای کنسرو، از دانه های جنگلی تغذیه کند،  قلاب برای صید ماهی  را خودش درست بکند.  سالویوف که  قصبه « تومتور» — آخرین  نقطه مسکونی را ترک کرد از بردن  وسایل ضروری — غذا و  تفنگ و غیره برای  گذراندن زمستان خوداری ورزید.

این گردشگر روس برای پیدا کردن  شیطان « لابینکرس»  — جانور افسانه ای  که بر طبق باورهای بومیان در آبهای دریاچه  « لابینکر« ساکن است- به آنجا رفته است.  سالویوف قصد دارد  تا بهار سال 2017 در ساحل دریاچه  باقی بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала