گزارش و تحلیل

قطار لوکس عقاب طلایی

© Photo / Simon Pielowقطار عقاب طلایی
قطار عقاب طلایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسافران قطار عقاب طلایی زبان روسی یاد می گیرند.

قطار عقاب طلایی  که در مسیر مسکو — تهران در حرکت است بخشی از پروژه دراز مدت گردشگری در این مسیر است.

مارینا لینکه  مدیر اجرایی  شرکت   Golden Eagle Luxury Trains Limited در مصاحبه با  « اسپوتنیک پرشین»  گفت: این پروژه از  برنامه دائمی گردشگری برخوردار خواهد شد. قطار لوکس  عقاب طلایی « از مسکو به  ایران»  بطور دائمی  در این مسیر حرکت خواهد کرد.  بهترین زمان سفر به ایران بهار و پاییز است.  در فصل های دیگر سال،  هوا یا خیلی گرم است و یا سرد. سفر ما به ایران در ماه اکتبر  و نوامبر و  مارس و آوریل انجام خواهد شد.  ارتباط با راه آهن روسیه و ایران  خیلی راحت برقرار شد.  شرکت « ار.ژ. د. تور» شریک رسمی و نماینده ما در روسیه است که با راه آهن روسیه همکاری می کنند و  زمان حرکت  تنظیم می شود و  سفارش تمام  سرویس و خدمات برای این قطار   از طرف آنها انجام می شود. این شرکت همچنین واگن ها را در  جاهایی که برای ما لازم است سفارش می دهد.  با شرکت  راه آهن جمهوری اسلامی ایران در باره مسیر حرکت قطار  به توافق رسیدیم  و برای آنها توضیح دادیم در چه شهرهایی توقف خواهیم کرد و در کجا نیاز به آب و  سوخت دیزل داریم.  با ایرانی ها هیچ مشکلی نداریم.  راه آهن  ایران  توجه خاصی نسبت به این پروژه مبذول می دارد».

بدون شک  سفر از مسکو  به ایران بدون « راه آهن روسیه»  ممکن نمی شد. شرکت راه آهن روسیه  در چارچوب برنامه  رشد و توسعه گردشگری داخلی،  به همراه  وزارت فرهنگ  فدراسیون روسیه  پروژه های  مختلف گردشگری  را پیاده می کنند.  همانا با کمک  شرکت راه آهن روسیه امکان رفع  مسائل تغییر چرخ جایگشت و گردونه های ریل دار واگن ها  فراهم شد تا  قطار گردشگری بتواند براحتی به  حرکت خود  در بخش راه آهن ایران  ادامه بدهد که با  استاندارد روسیه  فرق دارد.

سرگی ایلیاگویف مدیر عامل  شرکت « ار.ژ. د تور- RZHD- Tour»  در باره  رفع این مسأله  در مصاحبه با « اسپوتنیک پرشین» گفت: این یک مسأله فنی است.  اداره راه آهن روسیه،  ترکمنستان و ایران توافقنامه ای را به امضا رساندند که بر طبق آن مقرراتی در  رابطه با حرکت این قطار باید رعایت شوند.  دشوارترین نکته فنی — تغییر چرخ جایگشت و گردونه های ریل دار  واگن هاست.  این تغییر در  خاک ترکمنستان انجام خواهد شد.  در واقع این یک پروسه استاندارد است، زیرا  هنگام ورود قطارهای روسیه به اروپا نیز  همین  پروسه در ایستگاه « برست»  انجام می شود.  از اینرو نمی توان گفت که اینگونه تغییرات یک دانش فنی جدید است. در خاک روسیه اجرای  این تور را به عهده گرفته ایم و 10 تور گردشگری با قطار « عقاب طلایی» همانا از طرف ما فروخته شده است.  در خاک جمهوری اسلامی ایران با  شرکای ایرانی کار می کنیم  که برای اجرای برنامه گردشگری در شهرهای ایران پرسونل خود را معرفی می کند».

 شایان ذکر است که قطار « عقاب طلایی» علاوه بر واگن های مسافربری   از واگن ژنراتور دیزلی، ، دو واگن رستوران، واگن بار و کافه، واگن آشپزخانه، واگن سرویس  و واگنی برای خدمه  وجود دارد. قطار کاملا خودکفاست و می تواند یکماه بطور مستقل در حرکت باشد. ذخیره آب و مواد غذایی در قطار  برای یک ماه کفایت می کند. یک پزشک همیشه در قطار در حال کشیک است. در کافه انواع مسابقات و  کنسرت ها بطور زنده برگزار می شود.  تاریخ و زبان روسی نیز تدریس می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала