به دلیل پیروزی ترامپ شرکت اپل امکان تولید آیفون در آمریکا را بررسی می کند

© REUTERS / Beck Diefenbach گوشی های آیفن روسی در سال 2018 به بازار می آیند
گوشی های آیفن روسی در سال 2018 به بازار می آیند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اپل از کمپانی "فاکسکان" (Foxconn) درخواست نمود تا امکان اسمبل گوشی های آیفون در ایالات متحده به جای چین را بررسی نماید.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه اقتصادی ژاپنی "نیکی" (Nikkei) در این رابطه می نویسد که اپل در ماه ژوئن سال جاری یک سناریوی مشابه این موضوع را با شرکای خود بررسی کرد. به عقیده شرکت "فاکسکان" تحقق این کار بعید به نظر می رسد، چراکه در این صورت قیمت آیفون بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

علاوه بر "فاکسکان"، مدیر اپل "تیم کوک" از شریک دیگر خود "Pegatron" درخواست مشابهی کرده بود اما آنها در پاسخ اعلام کردند که به دلیل عدم سوددهی، به کلی با این موضوع مخالف هستند.
به گزارش روزنامه "نیکی" خود آقای کوک بارها گفته بود که مردم چین هزینه هنگفت و تلاش بسیاری را صرف تبدیل کشور خود به مرکز تولید جهان کرده اند و امکان راه اندازی شرایط اقتصادی مشابه و تبدیل منطقه ای مشابه چین، در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نخواهد بود.
با این وجود، انتقال پروسه تولیدات به ایالات متحده یکی از الزاماتی است که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از انتخاب وی به زبان آورده بود. به عقیده ی ترامپ تاجر، شرکت اپل در حال حاضر از آنچه باید مالیات کمتری پرداخت می کند و همچنین فرصت های شغلی برای دیگر کشورها فراهم می سازد.
به نوشته روزنامه "نیکی"، ترامپ نمی تواند در شرایط فعلی به این بخش از برنامه انتخاباتی خود عمل کند. چراکه برای تحقق این موضوع نیازمند اعطای یارانه های دولتی و همچنین معافیت های جدی مالیاتی از سوی دولت می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала