گزارش و تحلیل

نظرخواهی: آمریکایی ها از این به بعد به رسانه‌ها باور نمی‌کنند

© REUTERS / Adrees Latif Сторонник кандидата в президенты США Хиллари Клинтон в Нью-Йорке
Сторонник кандидата в президенты США Хиллари Клинтон в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به داده‌های نظرخواهی انجام شده در آمریکا در چارچوب «اسپوتنیک. عقاید» بوسیله شرکت تحقیقاتی تی ان اس یو کی برای خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها (80 درصد) بر این عقیده هستند که رسانه‌ها هنگام پوشش انتخابات ریاست جمهوری در مورد یکی از دو نامزد مغرضانه عمل کردند

در حین نظرخواهی بیش از نصف آمریکاییان (59 درصد) گفتند که هم رسانه‌های محلی و هم ملی مواضع مغرضانه داشتند. 16 درصد از سؤال شدگان ابراز عقیده کردند که رسانه‌های ملی یک نامزد را تبلیغ کردند و در این هنگام رسانه‌های محلی موضع واقعگرا داشتند. بر عکس 5 درصد گفتند که تنها رسانه‌های محلی پوشش یک سویی داشته ولی رسانه‌های ملی چنین نبودند. تعداد کسانی که به عقیده شان اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های آمرکایی در باره نامزد ها موزون و هماهنگ بود فقط به 20 درصد رسید.

© Sputnikاسپوتنیک.نظرات
اسپوتنیک.نظرات - اسپوتنیک ایران
اسپوتنیک.نظرات

دمیتری میخییف کارشناس در امور ایالات متحده در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ذکر کرد که الان تعداد زیاد رسانه‌های جایگزینی ظاهر شدند که به آمرکایی ها امکان می‌دهند از اوضاع و احوال واقعی آگاه باشند. این کارشناس روس گفت:

«در دوران ما منابع جایگزینی علیه رسانه‌های وابسته به مقام ها قیام کردند. رسانه‌های رسمی می‌توانند هر چه دلشان می‌خواهد بگویند ولی مردم شاهد زندگی واقعی هستند و رسانه‌های غیر رسمی به آن‌ها در این امر کمک می کنند. سرپوش گذاشتن برحقیقت روز بروز دشوارتر می شود. وقتی رسانه‌های آلترناتیوی ظاهر شدند مردم پی بردند که به آن‌ها همیشه دروغ می گفتند».

 

دمیتری میخییف در پایان گفت که آمریکایی ها از دروغگویی خسته شدند و نتایج انتخابات اخیر صحت این عقیده را به ثبوت می رساند. وی در پایان چنین اظهار داشت:

«رسانه های مرکزی آمریکا به حمله گسترده علیه ترامپ دست زدند زیرا او به زبان عامیانه آنچه مردم به چشم خودشان می بینند و در رسانه‌های غیر رسمی می‌خوانند می‌گفت. هیلاری کلینتون می‌گفت که حال ما خوب است. ولی ترامپ گفت: نگاه کنید، شما آمریکا را تا چه حدی رساندید. از این رو مرحله‌ای فرا رسید که بسیاری آمریکایی ها گفته‌های رسانه‌های رسمی نادیده می گرفتند. آمریکایی از دروغگویی خسته شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала