لاوروف توضیح داد که چرا روسیه حمص و ادلب را بمباران می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات با جان کری، همتای آمریکایی در لیما اعلام کرد هواپیما های جنگی روسیه و سوریه دلیل بمباران مواضع تروریست ها در استان های ادلب و حمصی از سوی هواپیما های جنگی روسیه و سوریه این است که از رخنه تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به این مناطق از شهر موصل عراق جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "روسیه 24" لاوروف معتقد است تماس های روسیه و آمریکا تا حدی ثمربخش است اما مسئله این است که نمی توان معارضان را از تروریست های عضو جبهه النصره تمیز داده و آنها را از یکدیگر جدا کرد.
لاوروف گفت:" چگونگی پیشرفت تماس های ما با امریکا در رابطه با سوریه ما را ناراحت می کند… این تماس ها در ژنو در سطح نظامیان با جلب کارشناسانی از برخی از کشور های خاور میانه جریان دارد که بطور مستقیم در درگیری سوریه حضور داشته و از معارضان حمایت می کنند. این تماس ها با آمریکا ثمربخش است اما مسئله مرزبندی بین باصطلاح اپوزیسیون معتدل و جبهه النصره است ".
وزیر امور خارجه روسیه افزود:" ما تلاش می کنیم برخی از راهها برای برون رفت از این وضع را پیدا کنیم. به نظر من جان کری بطور صادقانه در این امر ذینفع است".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала