وزارت خارجه روسیه: هیچکس نمی تواند اساسی برای ادعای تاثیر مسکو بر انتخابات آمریکا پیدا کند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaمسکو آماده بررسی درخواست های عراق و لیبی برای کمک در مبارزه با تروریسم است
مسکو آماده بررسی درخواست های عراق و لیبی برای کمک در مبارزه با تروریسم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه "ماریا زاخاروا" روز پنجشنبه اعلام کرد که هیچ کسی نمی تواند این موضوع را که گویی روسیه بر روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تاثیر گذاشته است را ثابت کند و یا برای اظهاراتش دلیل قانع کننده ای بیاورد.

پیش از این، سناتور ایالت مریلند "بن کاردین" به خبرگزاری رویترز گفته بود که نمایندگان مجلس هر دو حزب آمریکا بر روی تصویب لایحه ای برای پاسخگویی به نقش روسیه در اوکراین، سوریه و تاثیر در انتخابات آمریکا هستند.
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه با بی اساس خواندن تمامی این اظهارات گفت:
"موضوع تاثیر روسیه در انتخابات آمریکا بسیار نامفهوم است. چگونه روسیه روی انتخابات تاثیر گذاشته و چگونه درکل روسیه می تواند بر ایالات متحده تاثیرگذار باشد. همه راجع به این موضوع حرف می زنند ولی کسی تا کنون نتوانسته است هیچ اثبات یا نقل قول معتبر و یا در کل، اساسی برای این ادعا و اظهارات بیاورد."
وی در ادامه افزود:
"این اظهارات به قدری ناچیز و مضحک هستند که واکنش به آنها هیچ توجیهی نخواهد داشت. این صحبت ها خارج از واقعیت، غیر قابل فهم، بی اساس و به دور از حقیقت هستند."
به عقیده ی زاخاروا، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باید به تمامی اعضای کنگره ایالات متحده نشان میداد که "روسیه هراسی" در میان مردم آمریکا مدتهاست که به اصطلاح، از مد افتاده است.
وی در این رابطه افزود که مردم آمریکا با حضور خود در انتخابات و انتخاب فرد مورد نظر، صحت این موضوع را ثابت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала