برای دومین روز متوالی مرز مهران توسط دولت عراق بسته است

© AFP 2023 / Joe KlamarРабочие устанавливают колючую проволоку на границе Австрии и Словении
Рабочие устанавливают колючую проволоку на границе Австрии и Словении - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای دومین روز متوالی مرز مهران توسط دولت عراق بسته است و این در حالی است که زائران حاضر به ترک مرز مهران نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم از مرز مهران، از ساعت 6 صبح روز گذشته مرز زرباطیه در مقابل مرز مهران توسط دولت عراق به وسیله دیوارهای بتنی و نیوجرسی بسته شده است.

در رابطه با تغییر این تصمیم از سوی دولت عراق هنوز خبری اعلام نشده و هزاران زائر در مرز بین المللی مهران برای عبور و ورود به عراق حضور دارند و با توجه به بسته بودن این مرز حاضر به ترک مرز نیستند.

این زائران شبی پر از انتظار و بی‌قراری را در مهران پشت سر گذاشتند و از مسئولان خواستار رایزنی برای بازگشایی مرز شدند، اما کماکان مرز مهران بسته است.

در روز گذشته نشست مشترک فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و عراق و همچنین جلسه ستاد قرارگاه اربعین برگزار شد اما پس از برگزاری این جلسات نیز خبری مبنی بر بازگشایی مرز اعلام نشد.

در مرز مهران هزاران زائر منتظر هستند و در کنار آن از روز گذشته موج بازگشت زائران به کشور نیز در پایانه مرزی مهران آغاز شد.

در مرز مهران هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و تنها وجود زائران بسیار بدون داشتن ویزا و گذرنامه سبب شده که زائرانی که با مدارک قانونی به مرز مراجعه کرده‌اند نیز پشت درهای بسته مرز بمانند، حتی زائران بدون ویزا حاضر به ترک مرز نیستند.

با توجه به گذشت نزدیک به 30 ساعت از بسته شدن مرز مهران انتظار می‌رود که مسئولان برای برطرف‌شدن این مشکل چاره‌اندیشی داشته و فکری برای زائرانی که در مرز مهران معطل و سرگردان مانده‌اند، داشته باشند چراکه با گذشت زمان بر تعداد زائرانی که به کشور وارد می‌شوند، افزوده می‌شود.

بازگشت زائران به کشور از طریق پایانه مرزی مهران و حضور این تعداد زائر که سرگردان به امید بازگشایی مرز مانده‌اند، سبب ازدحام جمعیت در مهران می‌شود که ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، مرز مهران در حالی روز گذشته توسط دولت عراق بسته شد که بیش از یک میلیون نفر از این مرز تردد داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала