کنگره بزرگ جهانی با اجتماعی پرشور و بی نظیر در اربعین حسینی

© AP Photo / Hadi MizbanShiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015
Shiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها، عطر و بوی حسینی و شور و شوقی وصف ناپذیر همه وجود عاشقان و زائران و مجاوران و مشتاقان عزیز زهرا و ثارالله همه عالم را فرا گرفته است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- کمتر از 2 روز مانده به اربعین حسینی، موج خروشان زائران حسینی برای حضور در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان هر لحظه در حال افزایش است و بی شک تا چند روز آینده به اوج خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، لحظه لحظه به بزرگترین اجتماع بشری نزدیک می شویم، کنگره بزرگ و اجتماعی میلیونی و عظیم که هر مسلمانی به عشق زیارت آقا اباعبدالله الحسین(ع) از شهر و خانه و کاشانه اش با وجود به جان خریدن همه مخاطرات بین راه پا در این وادی نهاده تا ذره ای از عشق و علاقه وافر خود را به نمایش بگذارد.

همه زائران آماده می شوند تا در یک کنگره بزرگ جهانی با اجتماعی پرشور و بی نظیر حضور یابند و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های بزرگ سالار نینوا که گذر تاریخ نتوانسته است از شور و حرارت آن کم کند به زیارت سالار شهیدان بروند و فریاد رسای لبیک یا حسین(ع) را به گوش همه جهانیان برسانند.

تنها 2 روز مانده تا این کنگره بزرگ، و اینک همه عاشقان حسینی و زائران اربعین از زن و مرد، کوچک و بزرگ، با هر نژاد و ملیتی همه سیاه پوش و عزادار برای رسیدن به حرم سیدالشهدا(ع) و کربلا لحظه‌ شماری می‌کنند و هرکس به نوعی این شور و شوق خود را به نمایش گذاشته و از دلدادگی به معشوق غروری وصف‌ناپذیر در اعماق وجودشان دارند.

حرکت میلیونی زائران از چندین کشور جهان برای بزرگداشت اربعین حسینی و برپا کردن بزرگ‌ترین همایش جهانی در حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) از هفته ها قبل شروع آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این سیل خروشان ارادت به عزیز زهرا(س) عجب حال و هوایی دارد، گویا که در این نقطه از جغرافیا امروز قیامتی برپا شده است.

همه افرادی که تجربه پیاده‌روی اربعین را دارند، می‌دانند که مردم عراق به خوبی در این مسیر از زائران پذیرایی می‌کنند و هیچ مشکلی در خصوص اسکان در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا وجود ندارد اما در شهرهای نجف و کربلا نیز مردم نباید انتظار اسکان در داخل هتل‌ها را داشته باشند.

هم اکنون نجف اشرف میزبان موج میلیونی زائران است، به طوری که بسیاری از زائران در خیابان ها و صحن های اطراف حرم شب را تا صبح سپری می کنند.

با توجه به سیل جمعیت و افزایش لحظه ای زائران اماکن اقامتی و مسافرخانه های شهر نجف جوابگوی سیل خروشان عظیم زائران نیست و تنها زائرانی که از قبل توانستند مکانی را برای خود رزرو کنند وارد این اماکن می شوند.

مسیر 80 کیلومتری جاده نجف تا کربلا، به نوعی می توان گفت که معنوی ترین مسیر این کره خاکی است چرا که زیارت مرقد حضرت علی(ع) در این شهر از سوی زائران پیاده ، بعدی نمادین و معنوی به حرکت آنان می بخشد.

عاشقان حسینی در کنار خیابان های حرم، حسینیه ها و مساجد شهر نجف به اسکان موقت پرداخته و بعد از زیارت حرم حضرت امیر المومنین (ع) به سمت کربلا حرکت کنند.

در مسیر حرکت زائران در مسیرهای منتهی به کربلا، هیات ها و تکیه های زیادی که در عراق به منظور فراهم کردن اماکنی برای استراحت و پذیرایی از زائران، در سراسر مسیر پیاده روی به سمت حرم مستقر و برپاشده اند.، هر کسی با هر زبان و لحظه ای نوای یا حسین سر می دهد و ارادت خویش را به محبوب در قالب نوحه خوانی و عزاداری نمایان می کند.

پیاده‌روها و ورودی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام حسین (ع) از کیلومترها قبل محل برپایی خیمه و موکب‌های کشورهای مختلف شده و مشغول پذیرایی از زوار حسینی هستند.

در طول مسیر علاوه بر موکب‌ها و خیمه‌های کوچک، خیمه‌های بزرگ و درمانگاه‌هایی وجود دارد که برای استراحت و درمان مناسب هستند.

خادمان شهرهای مختلف عراق و ایران از قبل نیز خود را به کربلا رسانده‌اند تا با برپایی موکب‌های عزا، سهمی در اربعین و خدمت‌رسانی به زوار داشته باشند.

هم اکنون موج عظیمی از زائران در حال عزیمت به این شهر هستند، شنیده ها حاکی از آن است که در ورودی شهر کربلا مملو از جمعیت شده و در روز اربعین ورود به این شهر از بسیار مشکل خواهد بود.

باجه های مختلفی همچون باجه اوژانس و اطلاعات (از من بپرسید) در مسیر راهپیمایی زائران حسینی در مسیر به طرف نجف — کربلا برپاه شده ، به فواصل بسیار کم در خیابان‌های منتهی به حرم وجود دارد.

حال و هوا در شهر اربعینی شده است، پیر و کودک، زن و مرد، بزرگ و کوچک خود را بیمه امام حسین کرده و مسیرهای طولانی با به جان خریدن همه خطرات راه با عشق به امام حسین و حضور در این کنگره بزرگ طی کرده اند.

تدابیر شدید امنیتی نیز در شهر کربلا و مسیرهای منتهی به حرم وجود دارد، دستگاه های امنیتی عراق نیز تدابیر خود برای حمایت کامل از عزاداران تشدید کرده اند.

نیروهای امنیتی عراق در ورودی‌ و خروجی‌ شهر کربلا مستقر شده‌ جوانب امنیت کامل حرم را به طور کامل زیر نظر دارند به طوری که به فاصله هر 300 متر یک گیت بازرسی وجود دارد و امنیت خوبی در این شهر پابرجا است.

لحظه به لحظه سیل خروشان جمعیت میلیونی زائران از 2 مسیر بغداد — کربلا و نجف — کربلا وارد شهر کربلا می‌شوند، همه چیز برای خلق حماسه ماندگار دیگری آماده است که به یای خداوند، بزودی راهپیمایان اربعین حماسه ای دیگری را خلق خواهند کرد.

امروز به این همه همدلی و همقدمی مسلمانان که با حضور خود این چنین شوری به راه انداخته و این همه اشتیاق در بین عاشقان حسینی که با دست خالی و دلی به وسعت عشق به سالار کربلا وارد عراق شده اند باید تبریک گفت و برای سلامتی همه لبیگ گویان یا حسین باید آرزوی سلامت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала