رسانه های اسرائیلی: اسرائیل از روسیه خواسته بود تا به ایران سلاحی فروخته نشود

© Sputnik / Vitaliy AnkovЗенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф" на аэродроме Центральная Угловая на церемонии открытия Международного военно-технического форума "АРМИЯ-2016" во Владивостоке
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф на аэродроме Центральная Угловая на церемонии открытия Международного военно-технического форума АРМИЯ-2016 во Владивостоке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته سایت روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" با استناد بر صحبت های وزیر دفاع این کشور "آویگدور لیبرمن"، اسرائیل از روسیه خواسته بود تا از فروش جنگ افزارهای نوین به ایران خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون شورای فدراسیون روسیه در بخش دفاع و امنیت "ویکتور ازروف" هفته اخیر به خبرنگان اعلام کرده بود که ایران قصد دارد از روسیه انواع سلاح و تجهیزات صتعتی از روسیه به ارزش 10 میلیارد دلار خریداری نماید.
نشریه اسرائیلی هاآرتص به نقل صحبت های وزیر دفاع کشورش در جلسه توجیهی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:
"اسرائیل از روسیه خواسته بود تا از عقد قراردادهای بزرگ فروش جنگنده های نوین و دیگر جنگ افزارهای نظامی به ایران خودداری کند."
لیبرمن همچنین گفت که تلاویو شانس کمی برای تاثیر بر روی تصمیم روسیه در رابطه با این معامله دارد.
به گفته ویکتور ازروف، ایران علاقمند به خرید جنگ افزارهای نظیر تانک، سامانه های دفاعی توپخانه ای، هواپیما، جنگنده و بالگرد می باشد. وی خاطر نشان کرد که ارسال چنین جنگ افزارهایی تا سال 2020 میلادی تنها با توافق شورای امنیت سازمان ملل میسر می باشد. بر اساس پیش بینی او، در شورای امنیت نیز این اقدام بلافاصله توسط آمریکا و متحدانش با مخالفت مواجه می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала