مشاور رسانه‌ای بشار اسد: امیدوارم سیاست جدید دولت آمریکا «متعادل و عاقلانه» باشد

© REUTERS / Khaled al-HaririBouthaina Shaaban, adviser of Syria's President Bashar al-Assad (File)
Bouthaina Shaaban, adviser of Syria's President Bashar al-Assad (File) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر عدم وجود هر گونه مذاکرات محرمانه با واشنگتن از آمادگی دمشق برای گشودن کانال‌های ارتباطی با آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا-  بثینه شعبان مشاور رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اظهاراتی عنوان داشت: سوریه مایل است روابط خوبی را با تمامی کشورهای جهان برقرار کند؛ روابطی که به منافع ملی آن آسیب نزند.

وی افزود: دولت آمریکا نتوانست نسبت به توافق خود با روسیه پایبند باشد پس چگونه می‌تواند هر گونه پرونده دیگری را با دیگران بگشاید.

وی در خصوص دیدگاه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: ما در مرحله پیش بینی و بررسی هستیم و هم اکنون دستوری را صادر نخواهیم کرد اما شاخص‌ها تاکنون خوب بوده است.

شعبان گفت: تمام آن چیزی که مردم سوریه می‌خواهند عدم مداخله در امور داخلی کشورشان است.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاست جدید دولت آمریکا «متعادل و عاقلانه» باشد و مرحله تاریخی که جهان شاهد آن است را مورد توجه قرار دهد.

مشاور رئیس جمهوری سوریه در خصوص اوضاع کنونی این کشور گفت: پیروزی آینده سوریه پیروزی حق و محور مقاومت و تمامی کشورهای معتقد به حاکمیت کشورها و روابط دوستانه میان کشورها و کشورهای معتقد به گفتگو است نه کشورهایی که به دنبال استکبار و برتری هستند.

وی در خصوص مذاکرات میان کشورهای عربی و اسرائیل گفت: دو اصل اساسی در سیاست سوریه وجود دارد و آن تلاش برای یکی شدن تلاش‌های عربی است و اینکه امنیت باید برای همه از جمله فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌ها محقق شود. دوم اینکه صلح باید عادلانه و جامع باشد و هر گونه طرح بررسی شده باید ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала