ترامپ رئیس جمهور من نیست / تعطیلی دانشگاه‌های نیویورک و نیوجرسی

© Sputnik / Alexey FilippovАкция протеста против Дональда Трампа в Нью-Йорке
Акция протеста против Дональда Трампа в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشجویان دانشگاه‌های نیویورک و نیوجرسی روز چهارشنبه در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ درباره مهاجرت کلاس‌های درس را تعطیل کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم-  ان بی سی نیوز گزارش داد، دانشجویان دانشگاه‌های نیویورک و نیوجرسی روز گذشته با تعطیلی کلاس‌های درس و برپایی تظاهرات، نسبت به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ اعتراض کردند.

تظاهرات دیگری نیز در فلوریدا و کالیفرنیا برگزار شده است. صفحه‌ای در فیس بوک از دانشجویان خواسته بود تا برای اعلام حمایت از دانشجویانی که اسناد و مدارک معتبر ندارند، در این تظاهرت اعتراض آمیز شرکت کنند.

ترامپ در نخستین مصاحبه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است که قصد دارد 2 تا 3 میلیون مهاجر عیر قانونی را از خاک آمریکا بیرون کند.

برخی از معترضان خواستار حمایت از حقوق جامعه مهاجران و احترام به قوانین فعلی آمریکا شدند. ترامپ قول داده است تا اصلاحات ساختاری را در سیستم مهاجرت آمریکا ایجاد کند.

پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بر خلاف نتایج نظرسنجی‌ها بوده و موجب برپایی اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف شده است.

بسیاری از معترضان شعار داده اند که "ترامپ رئیس جمهور من نیست" و به شدت از اظهارات او نسبت به مکزیک، مهاجران، مسلمانان و زنان ابراز نارضایتی و ناراحتی کرده اند.

در سان دیگو بیش از 300 دانشجو از دبیرستان سان دیگو تظاهرات کردند. در میامی نیز صدها نفر از دانشجویان در تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کردند. صدها دانشجوی دانشگاه "ییل" در کانکتیکات نیز اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала