علی عابدزاده: تا 10 سال آتی به رقم جابجایی 75 تا 80 میلیون مسافر در سال دست می یابیم

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر An Airbus A330 passenger airliner
An Airbus A330 passenger airliner - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفت: در بخش توافقات 1+5 و برجام گشایش‌ها را تا حدودی و نه کامل در تأمین تجهیزات و دسترسی ایران به خدمات هوایی شاهد بوده‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرگزاری فارس- علی عابدزاده امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هخوایی و هوانوردی بین‌المللی ایران اظهارداشت: جزیره کیش محلی است که از گذشته به عنوان محل مناسب فعالیت اقتصادی مطرح بوده است و امروز صنعت هوانوردی در این جزیره نیز مورد توجه است.

وی به آمار حمل و نقل هوایی در ایران اشاره کرد و گفت: در 7 ماه ابتدایی امسال با رشد 17 درصدی نشست و برخواست‌ها، رشد 18 درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد 12 درصدی در حمل و نقل هوایی بار مواجه بوده‌ایم که این رقم در سطح جهانی 7 درصد و در سطح خاورمیانه 8 درصد بوده است.

وی به توافقات 1+5 اشاره کرد و گفت: در بخش توافقات 1+5 و برجام گشایش‌ها تا حدودی و نه کامل در تأمین تجهیزات و دسترسی ایران به خدمات هوایی را شاهد بوده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران با بیان اینکه در ایام تحریم برخی توانمندی‌ها در کشور ایجاد شد، افزود: در حال حاضر مرکز ثقل پایدار هوانوردی در منطقه هستیم که چنین شرایطی در کشورهایی منطقه وجود ندارد.

وی بیان کرد: سازمان هواپیمایی مصمم است از توانمندی‌های کسب شده داخلی استفاده کند.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه کشور ایران 50 شرکت دانش‌بنیان در صنعت هوا فضا دارد،گفت: همچنین 300 شرکت خصوصی در حوزه هوانوردی ثبت شده است و ایران ششمین کشور در حوزه تربیت مهندس در دنیا است.

وی تجهیز فضای کشور ایران به سامانه‌های نظارتی را از اقدامات شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت فرودگاهی، توسعه ظرفیت مسافری فرودگاه امام و تبدیل آن به شهر فرودگاهی قابل تأکید است.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: در حوزه خطوط هوایی آزادسازی نرخ‌ها و اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر را در دستور کار قرار داریم،همچنین موضوع تعیین شکایت مالی ایرلاین‌ها و سیاست کاهش عمر ناوگان مورد توجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر مناسب‌سازی ترکیب ناوگان هوایی ایرلاین‌ها گفت: این موضوع موجب می‌شود که شاهد نفوذ حمل و نقل هوایی در همه بخش‌ها باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران ادامه داد: امیدواریم ایرلاین‌ها از فرصت ایجاد شده حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، ضمن آنکه ضروری است ایرلاین‌ها اصلاح شبکه پروازی در ساختار فعالیت‌های خود را در دستور کار قرار دهند.

وی حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت هوایی را ضروری دانست و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دولت انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه به دنبال رشد جهانی هستیم، گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا 10 سال آتی به رقم جابجایی 75 تا 80 میلیون مسافر در سال دست یابیم.

وی همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دولت را یکی از اهداف سازمان هواپیمایی در این صنعت عنوان کرد و گفت: حتی در صورت ضرورت مصوبه‌های جدید را اخذ می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала