رستاخیز مردگان

© Fotolia / Sudok1پزشک در بیمارستان
پزشک در بیمارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هند احیای اجساد ممنوع شد.

به گزارش  « ریا نووستی» به نقل از سایت خبری مجله « ساینس»، مقامات  هند بطور رسمی آزمایش جنجالی  شرکت BioQuark در احیای  جسد در  حالت  مرگ کلینیکی را  ممنوع کردند.

بهار سال جاری،  سازمان های آمریکایی  برای اولین بار در تاریخ طب،  اجازه انجام آزمایشاتی را به BioQuark دادند  که در قالب آنها  کارمندان این شرکت  سعی کردند  بخشی از کار مغز را با استفاده از  پروتئین مصنوعی   با نام رمزی BQ-A- سلول های ویژه بنیادی، تحریک لیزری و الکتریکی مغز   احیا کنند.

 قرار بود  متخصصان شرکت فوق الذکر این آزمایشات را نه در آمریکا، بلکه در هند، در بیمارستانی در شهر « رودراپور» انجام بدهند. دانشمندان قرار بود گروهی از 20  « داوطلب»  در حالت مرگ کلینیکی  را انتخاب کنند که خویشاوندان آنها  با دادن اجساد آنها برای  آزمایشات  علمی موافقت کرده باشند.

سکته مغزی و انواع دیگر آسیب ها در ناحیه سر  انسان را دچار «  مرگ مغزی» می کند.  در چنین مواردی بدن شخص  با کمک دستگاه های تنفس مصنوعی  زنده نگه داشته می شود، اما  مغز دیگر کار نمی کند.

تصمیم مقامات رسمی در خصوص ممنوعیت این نوع آزمایشات به این دلیل اتخاذ شد که  شرکت آمریکایی و  شرکای هندی آن  از  مرکز کل داروسازی هند اجازه انجام اینگونه آزمایشات را دریافت نکرده بودند. فقط این سازمان باید  کاربرد BQ-A و دیگر داروها را مورد تأیید قرار بدهد که  دانشمندان قرار بود از آنها استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала