آشغال های مفید

© Sputnik / Pavel Lisitsynآشغال
آشغال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آشغال ها مواد استراتژیکی مهم نامیده شدند.

روسیه تولید  « نفت آینده» از آشغال ها را آغاز کرد.  اواخر سال 2010  میلادی،  کمیسیون اتحادیه اروپا فهرستی از  مواد مهم استراتژیکی  را  تهیه دید  که  ذخایر آنها  کاهش یافته ولی تقاضا برای آنها  افزایش خواهد یافت، زیرا  جایگزینی برای آنها در  فناوری محصولات نوآورانه نمی توان یافت. در روسیه برنامه ویژه دولتی  طراحی شد  که شانس تأمین نیازهای خود  به مواد کمیاب را ممکن می سازد  و در آینده می تواند  سطح صادرات را افزایش داد و  به رقابت با  چین در بازار  عناصر خاکی کمیاب پرداخت.

به گزارش « اسپوتنیک» 95 درصد  تولید  عناصر خاکی کمیاب سهم چین است  که با کمک  سیستم سهمیه،  قیمت  و شرایط بازار  و تولید کنندگان  رشته فناوری محصولات نوآورانه را کنترل می کند.  در ماه ژوئیه سال 2016  در  « نوگورود کبیر» در روسیه، کارخانه ای برای تولید  فناوری  جدید عناصر خاکی کمیاب  به بهره برداری رسید.  این عناصر از فضولات حاصله هنگام تولید کود بدست می آیند.

عناصر  خاکی کمیاب در  تمام محصولات  نوآورانه و راه حل های پیشرفته دفاعی مورد استفاده قرار می گیرند. روسیه با  داشتن مواد خام  و نیاز به محصول نهایی  می تواند تولید در این رشته را  توسعه بخشد.  شرکت « آکرون» اولین شرکت  در این رشته است.

آندری کولوسوفسکی  معاون مدیر  رشد و توسعه تولیدات شرکت «آکرون» روسیه در این خصوص گفت: «  روسیه  نیز مانند دیگر کشورها برای  توسعه  عرصه فناوری محصولات نوآورانه   و مجتمع دفاعی — صنعتی  نیاز شدیدی به عناصر خاکی کمیاب دارد. تولید عناصر خاکی کمیاب  در روسیه  فقط 2 درصد حجم جهان  است. با وجود این، روسیه در جای دوم فهرست کشورها از نظر ذخایر تأیید شده قرار دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала