اختلالات حافظه

© Fotolia / Oneinchpunchسالمندان
سالمندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش رفع ضعف حافظه در سالمندان مشخص شد.

به عقیده محققان  استرالیایی  بازی های کامپیوتری و  تست های هوش  باعث بالابردن روحیه  و کند شدن روند ضعف توانایی های ذهنی در سالمندان  می شود که با خطر بالای  ابتلا به  اختلالات حافظه  روبرو هستند. مقاله پژوهشی آنها در  American Journal of Psychiatry به چاپ رسیده است.

آمیت لامپیت و همکاران وی با مطالعه دهها  کار علمی  و تحقیقی  که با شرکت  سالمندان  طی 20 سال اخیر انجام شده است به این نتیجه رسیدند. 700 زن و مرد  مسن در این  پروژه ها شرکت داشتند که بعضی از آنها مبتلا به اختلالات حافظه بودند و بعضی ها  در گروه ریسک ابتلا به این بیماری قرار داشتند. دانشمندانی که  دست به انجام اینگونه آزمایشات زدند از یک اصل پیروی می کردند- کاهش روند ضعف حافظه  و توانایی های ذهنی در بین سالمندان. با جمعبندی نتایج تحقیقات آنها ، دانشمندان استرالیایی به این نتیجه رسیدند که  بازی های ساده کامپیوتری و ساده ترین تست  ها برای  تقویت دقت و  حافظه بهترین راه حل است.

اگر بیماری اختلال حافظه در افراد مسن پیشرفت کرده باشد، باز یهای کامپیوتری موثر نخواهند بود. از اینرو  افراد مسن باید قبل از تشخیص بیماری  توسط پزشک  بازی های کامپیوتری  را شروع کنند تا  مانع از « تنبلی مغز» شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала