چرا میلیون‌ها نفر با وجود انزجار از دیدگاه‌های دونالد ترامپ به او رای دادند؟

© AFP 2023 / Josh EdelsonПротестующий во время митинга против результатов президентских выборов США и победы Дональда Трампа
Протестующий во время митинга против результатов президентских выборов США и победы Дональда Трампа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنی سندرز کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا که در مرحله انتخابات مقدماتی از هیلاری کلینتون شکست خورد، گفت: کلینتون را به این دلیل در انتخابات شکست خود که حزب دموکرات بیشتر از هرچیز نگران کسب پول از افراد ثروتمند بود تا تبلیغ به نمایندگی از مردم عادی آمریکا.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این سناتور آمریکایی گفت: میلیون‌ها نفر با وجود انزجار از دیدگاه‌های دونالد ترامپ درباره زنان و اقلیت‌ها به او رای دادند چون او وعده بهبود زندگی خانواده‌های کارگر را داده بود.

برنی سندرز در مصاحبه رادیویی گفت: بیایید رک و صریح باشیم. ترامپ به عنوان کاندیدایی که کمترین محبوبیت را در تاریخ آمریکا داشته به کاخ سفید رسید و عدم محبوبیت او بسیار بالا بود. اما کاری که او کرد جلب نظر مردم ناراضی،‌ خشمگین و ناراحت آمریکا و دست گذاشتن روی اتفاقاتی که برای خانواده‌های کارگر رخ داده بود.

وی افزود: در آمریکا میلیون‌ها خانواده وجود دارند که در آنها افراد در دو یا سه شغل مشغول به کار هستند و باز هم استطاعت مراقبت از فرزندانشان رانداشته  و یا نمی‌توانند آنها را به کالج بفرستند. آنها می‌بینند که شغل‌های آنها نصیب چینی‌ها یا مکزیکی‌ها می‌شود و ناراحت می‌شوند.

سندرز گفت: در حال کار کردن به روی راه‌هایی برای  اصلاح رهبری حزب دموکرات و تعامل آن با رای دهندگان است.

او گفت: دموکرات‌ها بیشتر از هر چیز نگران کسب درآمد از ثروتمندان شدند تا  اینکه مردم طبقه کارگر را جذب حزب کرده و با طبقه میلیاردرها بازار وال استریت و شرکت‌های بیمه و دارو مقابله کنند. حزب دموکرات در ایستادگی برای دفاع از خانواده‌های کارگر قدرتمند عمل نکرده است.

او همچنین نسبت به اینکه ترامپ به وعده‌هایش عمل کند اظهار تردید کرد اما در عین حال اظهار امیدواری کرد که این تردید او اشتباه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала