بیرون راندن داعش توسط نیروهای ویژه ضد تروریسم، از برخی نواحی شهر موصل

© Photo / Youtube/PressTV Documentariesداعش دختر عراقی را به مزایده در عربستان گذاشت
داعش دختر عراقی را به مزایده در عربستان گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعد معن سخنگوی «عملیات مشترک آزادسازی» موصل عراق گفت که عملیات آزادسازی محور جنوبی موصل منجر به کشته شدن یکهزار و 852 ترویست داعش و بازداشت بیش از صد تروریست شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از منبع عراقی اعلام کرد، با تاکید بر پیشروی نیروهای مسلح عراق در همه محورها در چارچوب عملیات «نینوا ما می آییم»عملیات متوقف نشده و طبق برنامه پیش می رود و یک سوم ساحل شرقی شهر موصل از دست تروریست های داعش آزاد شده است.

سخنگوی عملیات مشترک آزادسازی موصل در یک نشست خبری در منطقه القیاره واقع در جنوب موصل، عنوان کرد: در عملیات محور جنوبی موصل که نیروهای پلیس فدرال مسئولیت آن را بر عهده دارند منجر به کشته شدن 1852 تروریست و بازداشت 108 تروریست دیگر شده و در عملیات این نیروها 176 خودروی بمبگذاری شده، منهدم شده است.

معن با تاکید بر اینکه نیروهای عراقی در عملیات نظامی خود از غیر نظامیان حفاظت می کنند و به قواعد جنگ در مناطق شهری پایبند هستند، افزود: تروریست های داعش با انتشار تصاویر جعلی در مورد نیروهای عراقی ادعاهای دروغ می کنند؛ چرا که طبق تاکید هیئت سازمان ملل در عراق نیروهای این کشور به قواعد جنگ پایبند هستند و از غیر نظامیان محافظت می کنند.

عراق عملیات گسترده آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در 17 اکتبر (26 مهرماه) آغاز کرد و اکنون نیروهای ویژه ضد تروریسم، داعش را از بخش هایی از شهر موصل بیرون رانده اند.

با این حال، انتظار می رود هفته ها یا حتی ماهها زمان لازم باشد تا دومین شهر بزرگ عراق به طور کامل از اشغال تروریست ها آزاد شود.

داعش در سال 2014 با حمله به عراق مناطق وسیعی از این کشور را اشغال کرد، اما از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بخش های زیادی از مناطق اشغالی را آزاد کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала