تاکتیک سیاسی ایران منطبق با دولت جدید امریکا تنظیم می شود

© AP Photo / Susan WalshПрезидент США Барак Обама
Президент США Барак Обама - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: باید رفتار و عملکرد دولت جدید را در ترازوی قضاوت بگذاریم و بعد متناسب با رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا، سیاست های خود را نسبت به آنها تنظیم کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا آصفی در خصوص پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا و سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت جدید آمریکا اظهار داشت: سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران مستقل از افراد در کشورها تعریف می شود که آن هم مشخص است چه نوع سیاست هایی است.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه افزود: البته تاکتیک های ایران با توجه به سیاست هایی که کشورهای مختلف علیه ما و یا به نفع ما اتخاذ می کنند، تغییر می کند و آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر دولتی در آمریکا به روی کار بیاید و بخواهد با ما همراهی نشان دهد، وضعیت به یک نحوی خواهد بود و اگر عکس این را بخواهد و قصد تخاصم بیشتر با ما را داشته باشد، در آن صورت این بحث به شکل دیگری انجام خواهد شد و این در مورد همه کشورها و رویکردشان نسبت به ما صدق می کند.

وی ادامه داد: به نظر من باید یک مقطع زمانی منتظر باشیم تا آقای ترامپ در کاخ سفید مستقر شود یعنی اولین کاری که به اعتقاد من باید در این دو ماه تا مستقر شدن شخص رئیس جمهور جدید در آمریکا انجام دهیم این باید باشد که تیم رئیس جمهور جدید را بررسی کنیم و متوجه شویم چه کسانی کابینه دولت جدید آمریکا را تشکیل می دهند. افراد کلیدی و تاثیرگذاری چون  وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و دیگر شخصیت های مهم در کابینه آمریکا را بررسی کنیم و ببینیم که چه افرادی با چه تفکر و عقبه ای به روی کار می آیند.

سفیر سابق ایران در فرانسه تصریح کرد: باید دید و منتظر ماند که تا دو ماه آینده مواضع آقای ترامپ که تاکنون هم بی ثبات و متغیر بوده، چگونه شکل خواهد گرفت؟ چه نوع گرایشی خواهد داشت؟ گرایش تند، نرم و یا میانه؟ اینها را باید مدنظر داشته باشیم و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала