اعلام آمادگی کشور کویت در خدمت رسانی به زائران اربعین

© AP Photo / Hadi MizbanShiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015
Shiite pilgrims march to Karbala during the Arbaeen ritual in Baghdad, Iraq, Sunday, Nov. 29, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام های کویتی امروز دوشنبه از آغاز ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین حسینی که از کشورهای مختلف به صورت زمینی از راه کویت به عراق سفر می کنند٬ خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- وزارت کشور کویت اعلام کرد: در مرز با عراق یک مهمانسرا راه اندازی کرده است و تمامی خدمات رفاهی را به شیعیان که از کویت و عربستان٬ بحرین٬ امارات و عمان که برای مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی رهسپار عراق می شوند ارائه می نماید. همچنین بر اساس تدابیر اتخاذ شده٬ وعده های غذایی به مسافران کربلا در این استراحتگاه داده می شود و نیروهای امنیتی کویت روند خروج آنها را از کویت تسهیل می کنند.

وزارت کشور کویت نیز همه ساله با اتخاذ تدابیر رفاهی و برپایی ایستگاه های خدماتی در مرز با عراق٬ خدماتی به زائران می دهد. بر این اساس طی 24 ساعت گذشته مرز عراق و کویت شاهد ورود حجم گسترده ای از زوار بوده و سفارت عراق در کویت نیز با صدور روادید گروهی٬ تلاش می کند که سفر زوار به عتبات عالیات را تسهیل نماید.

زائرانی که از راه مرز عربستان وارد کویت شده و از راه این کشور راهی عراق می شوند٬ در طول مدت حضور خود در کویت از خدمات مختلفی بهره مند می شوندد و دولت کویت تلاش می کند با احداث مجتمع های بزرگ رفاهی و خدماتی در مرز با عراق٬ به نوعی درآمدزایی کند.

همزمان٬ وزارت کشور کویت در مرز عربستان تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده است و برای جلوگیری از ورود عناصر خرابکار و تروریستی از خاک عربستان، عملیات تشخیص هویت و شناسایی با دقت فراوانی انجام می شود.

با توجه به شمارزیاد شهروندان کویتی شیعه و اقامت شمار زیادی از شهروندان شیعه لبنانی و ایرانی و سایر ملیت ها در کویت، شمار فراوانی از افراد مقیم در کویت نیز برای زیارت مرقد سرور و سالار شهیدان به کربلا سفر می کنند.

همچنین به طور معمول همه ساله و با افزایش سفر زائران از کویت به عراق جلسات هماهنگی میان مسئولان وزارتخانه های عراق و کویت برگزار می شود.

 

با امن تر شدن مناطق در جنوب عراق٬ امکان ورود خودروهای شخصی از کویت و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عراق نیز فراهم شده و در ازای پرداخت حق بیمه، این خودروها می توانند به مناطق مختلف عراق سفر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала