تلاش مذبوحانه متهمین به سازماندهی انفجار در روسیه

© Sputnik / Max VetrovПодозреваемый в организации терактов в Крыму Евгений Панов в Киевском районном суде Симферополя
Подозреваемый в организации терактов в Крыму Евгений Панов в Киевском районном суде Симферополя - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متهمین به ارتباطات خود با فرماندهان داعش در منطقه خاورمیانه و همدستی در سازماندهی اقدامات تروریستی در روسیه و دیگر کشورها اعتراف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کامرسانت از منابع آگاه، متهمین بازداشت شده توسط پلیس به جرم همدستی در سازماندهی انفجار در دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ روسیه خود را به گروه تکفیری داعش نسبت داده اند تا به کشور زادگاه خود تحویل داده نشوند.

به گفته منابع، تنها سه تن از متهمین به خاطر همدستی با گروه های رادیکال توسط پلیس تحت تعقیب بوده اند. سایرین از کشورهای خود گریخته اند تا از مجازات رهایی یابند.

گفتنی است که تمامی متهمین از طریق تلفن و اینترنت ارتباط خود را حفظ کرده اند. کامرسانت می نویسد که تمامی اعضای گروهک مذکور تحت تاثیر سخنان یک تاجیک افراطی بوده اند که دوستانش را متقاعد به جهاد و کشته شدن در سوریه و رهایی از نشستن در زندان های کشور می کرده است.

پیشتر نیز گفته شده که کارکنان آژانس فدرال روسیه با همکاری وزارت کشور 10 تروریست از آُسیای مرکزی که قصد انجام انفجار در مسکو و سنت پترزبورگ را داشتند بازداشت کرده است. از این افراد چند قبضه اسلحه آتشزا و مواد منفجره دست ساز بدست آمده است.

به گفته نیروهای آژانس فدرال امنیت، متهمین به ارتباطات خود با فرماندهان داعش در منطقه خاورمیانه و همدستی در سازماندهی اقدامات تروریستی در روسیه و دیگر کشورها اعتراف کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала