گزارش و تحلیل

شاهکار مادربزرگ سیبری

© Photo / Facebook/Ekaterina Papinaمادربزرگ لنا
مادربزرگ لنا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مادربزرگ لنا در جهان معروف شد.

در این روزها در یکسری رسانه ها  خبری  در باره خانم بازنشسته  عجیب و غریبی از  شهر کراسنویارسک سیبری پخش شد.  یکاترینا پانینا از  مسکو در صفحه « فیس بوک»  در باره او نوشت.  یلنا میخائیلونا که  در بین خبرنگاران  به « بابوشکا لنا» (مادربزرگ لنا) معروف شده است  با وجود 89 سال سن و  مشکلات زیاد  جسمی زیاد سفر می کند.  وی به نیمی از اروپا  و چند کشور آسیایی  سفر کرده است.

 مادربزرگ لنا  تعریف کرده گفت: وقتی 40 سال  داشتم برای اولین بار به خارج از کشور به لهستان سفر کردم.  بعد به پراگ و آلمان سفر کردم.  پنجسال اخیر  به « کارلوی وار» می روم که  درمان  در آنجا عالیست.  بعد سفرهایی به ترکیه و آلمان داشتم.  دوستانم ایده سفر را وقتی به من پیشنهاد کردند که 83 سال داشتم.  آنها گفتند: یعنی چه در خانه نشستی؟  گفتم:  مطمئنا به من ویزا نخواهند داد، هر چه باشد سن  و سالم بالاست. به من گفتند به آژانس های توریستی مراجعه کن.  رفتم و خیلی سریع  مقدمات سفر آماده شد و برای اولین بار به « کارلوی وار»  رفتم.  حالا دو بار در سال به خارج از کشور می روم. دوستانم حسودیشان می شود».

مادربزرگ لنا  فقط با یک کوله پشتی سفر می کند.  حتما سفر در چنین سن و سالی آسان نیست.

وی در گفتگو با « اسپوتنیک» گفت: تا آنجا که یادم می آید همیشه کارهای سنگین انجام دادم.  گرسنگی و سرمای دوران جنگ را پشت سر گذاشتم.  حتما این چیزها مرا آبدیده کرده است.  گاهی حتی خودم تعجب می کنم.  فکر میکنم چطور از عهده این کارها برمی آیم.  حتما خداوند به من نیروی  کافی را  اعطا کرده است  که هنوز هم زنده هستم!».

خویشاوندان مادربزرگ لنا  نسبت به سرگرمی مادربزرگ با آرامش برخورد می کنند.

—  آنها خوشحال هستند. البته اوایل دخترم نگران بود، زیرا دید چشمهای من  چندان خوب نیست.  تقریبا نابینا هستم. خداوند افراد نیکوکار را  برای کمک به من فرستاده است.  از مسکو  سفر من آغاز می شود. همیشه  استقبال می کنند و  تا هواپیما همراه من هستند…»

مادربزرگ، گردشگری از سیبری  فقط در روسیه مشهور نشده است. خبر سفرهای او  سوژه  برنامه  های تلویزیونی    شد و اخبار مربوط به سفرهای او  در اینترنت و شبکه های  اجتماعی منتشر شد.  ببینیم خودش چه نظری در باره  این موضوع دارد؟

—   می خواهم به همه همسن و سال های خودم بگویم « از سفر نترسید.  من که نمی ترسم. دیدن دنیا  مفید است».

گردشگر 89 ساله قصد ندارد  در خانه بنشیند و اگر امکانات مالی و جسمی اجازه بدهند می خواهد به کشورهای دیگر  سفر کند.

—  دلم می خواهد به اسپانیا یا ایتالیا سفر کنم.  باید این دو کشور را ببینم».

برای مادربزرگ لنا  سفر های خوب و  خاطرات تازه ای آرزو می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала