داعش به زنان انتحاری متوسل شد

© REUTERS / Alaa Al-Marjani Огонь и дым над нефтяными скважинами, подожженными боевиками ИГ в Кайяре, Ирак
Огонь и дым над нефтяными скважинами, подожженными боевиками ИГ в Кайяре, Ирак - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته منابع عراقی زنان داعش با استفاده از کمربندهای منفجره نیروهای عراقی را در جنوب شرق موصل هدف قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا از شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای عراقی در چهارمین هفته عملیات خود برای آزادی موصل، در چند محور در این شهر به پیشروی خود ادامه داده و چندین محله را در جنوب شرق موصل آزاد کردند.

رسانه جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای نیروی هوایی عراق میلیون‌ها اعلامیه را بر فراز شهر موصل انداختند تا ساکنان را از پیروزی‌های به دست آمده آگاه کرده و به آن‌ها توصیه‌هایی درباره عملیات آزادی شهر بدهند.

در این اعلامیه‌ها از ساکنان خواسته شده آماده نابودی داعش باشند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز از آزادی تمامی روستاهای شمال رود "الزاب" در استان نینوا خبر داد.

عبدالامیر رشید یار الله، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای عراقی از محور جنوب شرقی وارد ساحل شرقی شده و محله‌های الانتصار، جدیده المفتی، محله الشیماء، السلام، یونس السبعاوی را آزاد و تمامی روستاهای واقع در شمال رود الزاب را پاکسازی کردند.

یارالله گفت: اما در محور شرقی نیروهای مبارزه با تروریسم وارد ساحل شرقی شدند و عملیات پاکسازی مناطق الاوربجیه، القادسیه اول، عدن، البکر، الذهبیه و کرکوکلی ادامه دارد.

در محور شمالی نیز نیروهای ارتش عراق به عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده ادامه می‌دهند. همچنین در محور غربی در حاشیه شهر یگان‌های حشد شعبی مشغول عملیات بازرسی و پاکسازی روستاهای آزاد شده و مسیر بین تقاطع الحضر و عدایه هستند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق که روز شنبه کنترل محله‌های القادسیه دوم و الاوربجیه را در دست گرفتند تلاش می‌کنند تا کنترل کامل محله عدن را که از مهم‌ترین خطوط دفاعی داعش محسوب می‌شود، در دست بگیرند.

وی گفت: از جمله دلایل شکست داعش فرار سرکرده‌هایش از جمله ابوبکر بغدادی به سوریه است. ابوبکر بغدادی پس از ایراد سخنرانی‌اش در موصل به رقه فرار کرد.

با پیشروی سریع نیروهای عراقی و شکست تروریست‌های داعش در موصل، این گروه تروریستی برای جبران شکست‌هایش از زنان در حملات استفاده می‌کند.

به گفته منابع عراقی زنان داعش با استفاده از کمربندهای منفجره نیروهای عراقی را در جنوب شرق موصل هدف قرار می‌دهند.

حملات انتحاری یکی از مهم‌ترین روش‌های داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала