بیش از 30 تروریست در جریان آزادسازی منطقه «ضاحیه الاسد» کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند

© AP Photo / Khalid Mohammedعراق خواستار معافیت از مشارکت در طرح توقف تولید اوپک است
عراق خواستار معافیت از مشارکت در طرح توقف تولید اوپک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان در آزادسازی کامل منطقه «ضاحیه الاسد» و روستای «منیان» از اشغال تروریست‌های تکفیری پس از درگیری‌های بسیار شدید با آنها خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه- نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان توانستند «ضاحیه الاسد» و روستای «منیان» در غرب حلب را پس از درگیری‌های بسیار شدیدی که به‌مدت چندین ساعت تا نیمه‌شب گذشته ادامه داشت، از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کنند.

به‌گفته منابع نظامی، آزادسازی کامل روستای منیان (برخی به آن شهرک هم می‌گویند) پس از فروپاشی سازمان دفاعی تروریست‌ها و فرار آنها به‌سمت حومه غربی حلب صورت گرفت تا پس از آن پاکسازی منیان و کارگاه الکرتون کنار آن به‌صورت کامل اعلام شود.

به‌گفته این منابع بیش از 30 تروریست در جریان آزادسازی این روستا کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که بیشتر آنها از گروه تروریستی نورالدین الزنکی بودند.

با آزادسازی منیان، خطوط تهاجمی نیروهای ارتش تقویت و پیشروی آنها به‌سمت ضاحیه الاسد را تسهیل کرد که نیروهای ارتش از روز پنجشنبه بیستم آبان عملیات آزادسازی آن را آغاز کرده بودند تا پس از آن از مثلث جنوبی ضاحی الاسد و مدرسه‌های حماة الدیار و الامل در مرکز الضاحیه پیشروی کردند و در نهایت آزادسازی کامل آن را در نیمه‌شب گذشته پس از پایان یافتن عملیات جست‌وجوی اولیه اعلام کنند.

منابع سوری از حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی ارتش به تروریست‌ها و هدف قرار گرفتن ستون‌های خودروهای تروریست‌ها که از خان  العسل و الراشدین در غرب حلب آمده بودند، از سوی جنگنده‌های ارتش خبر دادند.

گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره و جیش الفتح پس از این شکست به روستاها و مناطق المنصوره، الراشدین، البحوث العلمیه و خان العسل در غرب حلب گریختند.

نبردهای آزادسازی منیان و ضاحیه الاسد به هلاکت ده‌ها تروریست از جمله ابوعلاء حرمین سرکرده میدانی گروه موسوم به جیش المجاهدین منجر شد.

این در حالی است که درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌های باند جیش الفتح در نزدیکی منطقه الراشدین در غرب حلب از نیمه‌شب گذشته تا کنون ادامه داشته است.

نیروهای ارتش سوریه پیشتر توانسته بودند مجتمع مسکونی 1070 و تپه‌های اطراف آن تا مدرسه الحکمه و تپه‌های اطراف آن را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала