مقام روسی در جستجوی دختری است که 12 سال قبل در ایران از وی استقبال کرده بود

© Sputnik / Michael KlimentyevПредседатель Совета Федерации Валентина Матвиенко
Председатель Совета Федерации Валентина Матвиенко - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم والنتینا ماتویینکو، رئیس شورای فدراسیون ، مجلس علیای پارلمان روسیه خواستار کمک برای پیدا کردن یک دختر خانم ایرانی شد که ۱۲ سال پیش از وی در تهران استقبال کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، خانم ماتویینکو که قرار است هفته آینده در قالب یک سفر رسمی و مذاکره با مقام های بلندپایه ایرانی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کند، این درخواست را از ایرنا و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
وی با در اختیار قرار دادن عکس خواست کودکی را که زمان سفر وی در مقام فرماندار شهر سن پترزبورگ با لباس محلی به استقبال وی آمده بود را دوباره ببیند.
در این مصاحبه که اروز پنجشنبه پیش از سفر خانم ماتویینکو به تهران انجام شد، وی گفت: از سفر قبلی خود به ایران بسیار لذت برد و خاطرات خیلی خوبی دارم و از میهمان نوازی ایرانیان سپاسگزارم.
وی با بیان اینکه در این سفر تهران و سن پترزبورگ خواهرخوانده شدند، ادامه داد: دوست دارم این دختربچه را که با گرمی و مهربانی از من استقبال کرد دوباره ببینم و به همین دلیل از صدا وسیما و ایرنا می‌خواهم خبر و عکس را منتشر کنند تا وی که اکنون بزرگ شده است از آن آگاه و فرصت دیدار دوباره فراهم شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала