ماتویینکو برای چه منظوری به ایران سفر می کند؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoماتویینکو برای چه منظوری به ایران سفر می کند؟
ماتویینکو برای چه منظوری به ایران سفر می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
والنتینا ماتویینکو، رییس شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه در روزهای 13 تا 14 ماه نوامبر برای دیداری رسمی به ایران سفر می کند.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از دفتر مطبوعاتی شورای فدراسیون، هیئتی به ریاست والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه یک شنبه 13 نوامبر برای سفری دو روزه عازم تهران می شود.
به گزارش دفتر مطبوعاتی شورای فدراسیون، ماتویینکو در این سفر با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران مذاکراتی انجام می دهد و قرار است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حسن و روحانی رییس جمهور ایران نیز دیدار و گفتگو کند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی شورای فدراسیون، اوضاع سوریه یکی از محورهای این مذاکرات خواهد بود.

ویکتور اوزروف، عضو شورای فدراسیون و یکی از اعضای این هیئت به خبرگزاری "ریا نووستی" گفت: "ما با رییس جمهور و وزیر خارجه ایران دیدارهایی خواهیم داشت و البته در این دیدارها در باره تحولات سوریه گفتگو خواهد شد".
اوزروف با اشاره به اینکه ایران یکی از فعال ترین بازیکنان منطقه از جمله در زمینه مقابله با تروریسم است، افزود: "روسیه و ایران در مبارزه با تروریسم همکار یک دیگرند و لذا در این دیدارها دیدگاه طرف ایرانی و مسائل مختلف مربوط به همکاری در این زمینه به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت".
سناتور روسی گفت که انتظار می رود در جریان این سفر همکاری های روسیه و ایران در عرصه انرژی اتمی نیز بررسی شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала