گزارش و تحلیل

نظر کارشناس: خانم کلینتون در دام چاله خطابات ضد روسی خود غرق شد

© REUTERS / Carlos BarriaБывший президент США Билл Клинтон, кандидат в президенты США Хиллари Клинтон и сенатор Тим Кейн после оглашения результатов президентских выборов
Бывший президент США Билл Клинтон, кандидат в президенты США Хиллари Клинтон и сенатор Тим Кейн после оглашения результатов президентских выборов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، کاندید حزب جمهوری خواه، پیروزی انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کرده است. در حضور طرفداران خود وی اظهار کرد که روابط حسنه و نیک با تمام کشورها برقرار خواهد کرد. به گفته ترامپ، ایالات متحده آماده است بر هر مشکلات فایق آید. وی گفت:"باور کنید ما با هر کشوری به کنار می آییم".

پیروزی ترامپ با عث تغییر نظم جهان میگردد - اسپوتنیک ایران
پیروزی ترامپ باعث تغییر نظم جهان میگردد
انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 8 نوامبر و بر اساس سیستم دو پله ای انجام شد. دنالد ترامپ رأی 276 انتخاب کننده نصیب خود کرد هر چند برای پیروزی 270 رأی کافی بود. هر چند انتخاب کنندگان بطور تشریفاتی در تاریخ 19 دسامبر رأی خود را به صندوق می اندازند هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات به مغلوبیت خود اعتراف کرده است. طبق سنت و رسم آمریکا، رئیس جمهور منتخب در تاریخ 20 ژانویه مراسم تحلیف انجام داده در مقام ریاست جمهوری قرار می گیرد.
به عقیده آلکسی مارتینوف، رئیس دانشکده بین المللی کشورهای نویافته، انتخابات کنونی، بحران سیاست داخلی سیستم دو حزبی ایالات متحه آمریکا را نشان داده است. تلاش می کردند این بحران را با فن خطابه ضد روسی پوشش کنند ولی عقیم ماندند. ریشه سخن را به مصاحب رادیو SPUTNIK می دهیم: 


"فن خطابه پیش انتخاباتی در ایالات متحده با محتوایی مانند "تهدید پوتین" یا "روسها دم دراند" فراوان بود. در مقابل سخنان کلینتون ترامپ مجبور بود از موضع خود دفاع کند و در این بحث خود را مانند شخص بیطرف نسبت به روسیه نشان بدهد. به وی چسب "نفر مسکو" می زدند. و امروز هنگامی که اکثر آمریکایان به شخص ترامپ رأی دادند، معلوم می شود که پوتین برنده انتخابات است. البته، چه شوخی ای که نصف بیشترش جدی نباشد. ولی در حقیقت خود مقامات آمریکا وضع را وارونه کردند. توجه کنید که در جریان نظرسنجی در بریتانیای کبیر در مورد خروج کشور ایشان از اتحادیه اروپا، به اهالی گوش زد می کردند که رأی برکسیت، رأی پوتین است. آنها رفتند به برکسیت رأی دادند. این روز ها هم به آمریکایان می گفتند که ترامپ، "کاندید پوتین" است. آمریکایان هم به پای صندوق رفته رأی خود را به ترامپ دادند".


مصاحب مزبور خاطر نشان کرد که منبد دونالد ترامپ به حیث رئیس جمهور باید وعده های پیش انتخاباتی خود را از جمله در حوزه سیاست خارجی اجراء کند. کارشناس مزبور در تفسیر خود خاطر نشان ساخت:


"برای ترامپ، ایالات متحده آمریکا بالاتر از همه است. چنین چیز هم در سرود و هم در قانون اساسی قید شده است. ولی حد اقل در مرحله اول یا سال اول وی علاقه ای را مبنی بر انجام دادن وعده های خود از جمله برای نمایش آن که وی رئیس جمهور جهان است به نمایش خواهد گذاشت. فراموش نکنیم که وی وعده داد روابط را با کشورها عادی کند، به هیستری ضد روسی، سیاست احمقانه تحریم ها و مناقشات مسلحانه بی معنی پایان بدهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала