روسیه از ترامپ انتظارات زیادی دارد

© Sputnik / Anton Denisovمشاور سابق ترامپ: شبی مهم در تاریخ ارتباطات آمریکا و روسیه رقم می خورد
مشاور سابق ترامپ: شبی مهم در تاریخ ارتباطات آمریکا و روسیه رقم می خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه با حضور در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم از آینده روابط سیاسی کشورش با ایالت متحده آمریکا و رئیس جمهور جدید این کشور سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»- «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران که به دعوت خبرگزاری تسنیم در غرفه آن در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافت در نشستی خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

جاگاریان در ابتدا در مورد پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سطح روابط وی با روسیه  با خبرنگار تسنیم به گفتگو پرداخت.

تبریک به ترامپ

 سفیر روسیه در تهران در باره تغییرات در سیاست خارجی آمریکا با توجه به روی کار آمدن دونالد ترامپ گفت: من و آقای «پوتین» رئیس جمهور روسیه به نوبه خود به ترامپ و مردم آمریکا تبریک عرض کردیم. ایشان طی کمپین انتخاباتی صحبت‌های زیادی را در مورد روابط آمریکا و روسیه بر زبان آوردند. البته منظور آقای ترامپ برطرف کردن مشکلاتی است که دولت اوباما مسبب آن است. اظهارات ترامپ امیدوار کننده است. ما از نظرات وی استقبال می کنیم. روسیه از ترامپ انتظارات زیادی دارد. امیدواریم که ترامپ به وعده هایی که در کمپین انتخاباتی اش مطرح کرده پایبند باشد.

انتظار داریم روابط روسیه و آمریکا نزدیک‌تر شود

جاگاریان در ادامه درباره اینکه روسیه در کلام دموکرات هایی مانند خانم کلینتون تهدیدی برای آمریکا محسوب می شود، دموکرات های آمریکایی همواره این موضوع را بر زبان آورده اند، در صورتی که دونالد ترامپ چنین نظری ندارد، و اینکه در حال حاضر که ترامپ انتخاب شده تنش‌های میان آمریکا و روسیه کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ افزود: ما انتظار داریم این روابط نزدیک تر و بهتر شود. ارزیابی و انتظار ما از سیاست خانم کلینتون در صورت پیروزی خیلی مثبت نبود. همه می دانند که کلینتون مرتبا در کمپین انتخاباتی خود روسیه را متهم می کرده که در امور داخلی آمریکا دخالت می کند و از ترامپ حمایت می‌کند در صورتی که اینطور نبوده است. ولی یک بار دیگر تکرار می‌کنم که مسائل زیادی را نامزدهای آمریکایی در کمپین انتخاباتی مطرح می کنند اما باید دید در عمل چه می‌کنند.

روسیه هیچ ارتباطی با ترامپ نداشته است

سفیر روسیه در تهران همچنین درباره تماس دولت روسیه با ترامپ نیز گفت: روسیه اصلا با ترامپ هیچ ارتباطی نداشته است. حتی آقای پوتین و ترامپ همدیگر را نمی شناسند. اما هیلاری کلینتون در دوره‌ای که وزیر امور خارجه دولت اوباما بود با پوتین دیدار داشت.

«لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران در ادامه در نشست خبری غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آمریکا باید به برجام پایبند باشد

خبرنگار تهران تایمز: با توجه به سخنرانی‌های ترامپ که گفته بود ممکن است قرارداد هسته‌ای را زیر سوال ببرد نظر شما چیست. و تاثیر انتخاب ترامپ بر روی روابط میان ایران، آمریکا و روسیه چیست؟

سفیر روسیه گفت: همانطور که می‌دانید روسیه خیلی در زمینه دستیابی به برجام فعال بوده است. حتی مقام معظم رهبری ایران هم این قرارداد را قبول کردند. ما خیلی علاقمند هستیم که توافق هسته‌ای اجرایی شود و تمام طرف‌ها از جمله آمریکا بدان پایبند باشند. روسیه در این زمینه تلاش خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала