تاثیر مواضع مخالف ترامپ بر بازارهای جهانی/ کاهش 19.7درصدی ارزش پول مکزیک

© Flickr / Reuben IngberDollar bill
Dollar bill - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه اینترنتی «CNN money» نوشت: ارزش پزو (واحد پول مکزیک) بامداد امروز (چهارشنبه) و با فشرده شدن رقابت ها و افزایش چشم انداز پیروزی «دونالد ترامپ» هشت درصد کاهش یافت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- این پایگاه تجاری اختصاصی CNN دقایقی پیش در گزارشی افزود: داده های بازار نشان می دهد که ارزش پزوی مکزیک در برابر دلار آمریکا به حدود 19.7 درصد رسید که پایینترین رقم در 10 سال گذشته است.

بانک مرکزی مکزیک اعلام کرده که کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را با وزیر دارایی این کشور برگزار خواهد کرد.

مواضع مخالف ترامپ درباره مذاکرات تجاری و غیر قابل پیش بینی بودن وی تاثیر فراوانی بر بازارهای جهانی داشته است.

اما آمریکا بزرگترین شریک تجاری مکزیک است و ترامپ از همان نخستین روز کارزار انتخاباتیش به مکزیک حمله کرده است و از این رو عجیب نیست که اکنون پزو تا این اندازه از ارزش افتاده است.

ترامپ وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات تعرفه هایی را برای کالاهای ساخت مکزیک وضع خواهد کرد و به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) پایان خواهد داد. وی همچنین وعده داده دیواری در طول مرز آمریکا و مکزیک احداث خواهد کرد و مکزیکی ها باید هزینه آن را بپردازند.

«آگوستین کارستنز» رئیس بانک مرکزی مکزیک، پیشتر به شبکه تلویزیونی «میلینیو» (Milenio) مکزیک گفته بود که در صورت پیروزی ترامپ کشورش طرحی احتیاطی را برای مقابله با آنچه که «طوفان اقتصادی» توصیف کرد، اجرا خواهد کرد.

دونالد ترامپ سرمایه دار و میلیاردر آمریکا پس از یک رقابت تنگاتنگ توانست «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها را شکست دهد و با کسب 288 آرای الکترال از 50 ایالت این کشور به عنوان رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا به کاخ سفید راه یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала