صدای اسرارآمیز

© AP Photo / Robert Gilliesشهر قطبی کانادا
شهر قطبی  کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدای اسرارآمیزی از ته دریا بگوش رسید.

چند ماه است که صدای اسرارآمیزی آرامش ساکنان قطب  را سلب کرده است.  هیچ کس نمی تواند به علت غرش خفیفی که از ته دریا شنیده می شود پی ببرد.

به گزارش The Huffington Post صدایی که از ته دریا شنیده می شود  در خلیج « فیوری — اند —هکلا» در ناحیه « کیکیکتانی» کانادا  به ثبت رسید.  این صدا را  هم شکارچیان و ماهیگیران و  هم دوستداران ورزش  های آبی شنیدند.

صدا،  نظامیان کانادایی را نگران ساخت  و آنها با کمک  هواپیمای  اکتشافی CP-140 Aurora به بازرسی محل پرداختند.  این هواپیما قادر به کشف  اهداف زیرآبی است. در جریان این عملیات چند نهنگ و  شیر دریایی  دیده شد  اما هیچ چیز دیگری که چنین صدایی تولید کند  پیدا نشد.

با وجود این ساکنان محلی می گویند که چیزی در ته دریا « بوق می زند».  تعدادی از  بومیان  به دست داشتن  « گرینپیس» در ایجاد چنین صدایی  مظنون هستند.  به نظر آنها « گرینپیس» گویا می خواهد بدین ترتیب  آبزیان بزرگ را از آنجا براند  تا  طعمه صیادان نشوند.

دیگران معتقدند که منشأ این صدا می تواند با استخراج مواد معدنی و یا عملیات نظامیان در ارتباط باشد. اما شرکت های استخراج کننده نفت و وزارت  دفاع  هرگونه ارتباطی با این صدای  « بوق مانند» اسرارآمیز را رد کردند.

در این میان در شبکه های اجتماعی اینترنت  تئوری مربوط به  بیدار شدن  هیولای « کتولخو»  از اثر  تخیلی  هاوارد  لاکرافت  برتری دارد.  این هیولا از نظر ظاهر شبیه هشت پا، اژدها  و انسان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала