گردشگران ناخوانده اسرائیلی

© Fotolia / Ricardoferrandoمزرعه توریستی « ماتن هوف» Mattenhof در شهر کوچک Zell am Harmersbach آلمان
مزرعه توریستی « ماتن هوف» Mattenhof در شهر کوچک Zell am Harmersbach آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گردشگران اسرائیلی را به شوارتسوالده راه ندادند.

گروه گردشگران  اسرائیل  مجبور شدند به علت اسرائیلی بودن از خیر رفتن به مزرعه توریستی « ماتن هوف» Mattenhof در شهر کوچک Zell am Harmersbach آلمان  واقع در  جنوب — غرب  کشو ر خودداری ورزند.  صاحب پانسیون پس از اطلاع از ملیت گردشگران  تقاضای آنها برای اقامت  در آپارتمان های پانسیون را رد  کرد.  این قضیه واکنش  شدیدی در مطبوعات و شبکه های اجتماعی برانگیخت.  صاحبان پانسیون  اعلام کردند سوء تفاهم ایجاد شده است.

در جواب به تقاضای  اسرائیلی  ها برای رزرو آپارتمان در  پانسیون،  صاحب پانسیون به زبان انگلیسی گفت:

 ««We Don't want have Guests from Israel.Because our appartments are Not for them..»

— ما نمی خواهیم مهمانانی از اسرائیل در اینجا اقامت کنند.  زیرا آپارتمان های ما برای آنها درنظر گرفته نشده است.

یکی از مهمانان  این مکاتبه را در اینترنت منتشر کرد که خشم کاربران را در  شبکه های اجتماعی و رسانه های جهانی برانگیخت. صاحب پانسیون متهم به روحیات ضد صهیونیستی  شد. روزنامه «  اورشلیم تایمز» نوشت « خانواده های اسرائیلی را در آلمان  دوست ندارند».  حتی میخائیلا انگلمایر  عضو بوندستاگ  به تفسیر این موضوع پرداخت و در  صفحه خود در « فیس بوک» نوشت: «  من  نمی توانم کلمه ای برای  گفتن پیدا کنم. شوکه شدم.  این قضیه واقعا ظالمانه است!»

سایت Booking.com بلافاصله پانسیون را  که گروه گردشگران اسرائیلی می خواستند در آنجا اقامت کنند از صفحه خود  حذف کرد.  « ما مخالف  تبعیض هستیم!» حتی شهرکی که این پانسیون در آنجا قرار دارد، آن را از  فهرست  هتل های خود حذف کرد. به نوشته  نشریه آلمانی «  Focus Online»  شهردار Günther Pfundstein صاحبان پانسیون را برای توضیح رفتارشان به نزد خود فراخواند.

 خانواده اشمیدر  که صاحب مزرعه توریستی است   با کمک وکیل  برای عموم توضیح داد که علت این سوء تفاهم  اشتباه در ترجمه بوده است.  در این مورد خاص، نه دختر  صاحب پانسیون که مسئول   مکاتبات با خارجیان است، بلکه مادر خانواده که  زبان انگلیسی نمی داند  به گردشگران پاسخ داده است.

صاحبان پانسیون می خواستند به اطلاع گردشگران برسانند که برای آن تاریخ آپارتمان ها   از قبل رزرو شده اند.  آپارتمان ها  در بخش مرکزی پانسیون فقط برای گردشگران آلمانی زبان در نظر گرفته شده است که ایجاد سوء تفاهم نکند.  صاحب پانسیون میخواست اطلاع بدهد که هتل برای آن تاریخ جا ندارد.  به گفته  Samy Hammad وکیل خانواده، فقط در تابستان سال گذشته   از 60 تا 80 هزار  مهمان اسرائیلی در هتل آنها اقامت کردند که گویای آن است که خانواده « اشمیدر»  از روحیات ضد صهیونیستی برخوردار نیستند. « این سوء تفاهم فشار سنگینی بر خانواده آنها بود».  به عنوان جبران این سوء تفاهم، خانواده « اشمیدر» به گروه مهمانان اسرائیلی پیشنهاد کرد ، در سال آینده یک هفته بطور رایگان در هتل آنها اقامت کنند.

اتحادیه  گردشگری آن منطقه،  اهمیت مهمانان اسرائیلی  را مورد تأیید قرار داد.  در  سال گذشته  140000 نفر از اسرائیل   به آنجا سفر کردند.  پنج سال پیش تعداد مهمانان اسرائیلی فقط  20000 نفر بود. سخنگوی اتحادیه گردشگری آلمان گفت: « اسرائیل یک بازار مهم برای ماست».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала