گزارش و تحلیل

نقطه نظر: اروپایی ها در مورد رئیس جمهور آمریکا، از دو شر یکی را انتخاب می کنند

© REUTERS / Jim Young رسانه های امریکا: سیاست خارجی کلینتون خطرناک تر از شعارهای ترامپ است
رسانه های امریکا: سیاست خارجی کلینتون خطرناک تر از شعارهای ترامپ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق داده های نظرسنجی تازه "اسپوتنیک.نقطه نظرها" که به سفارش آژانس اطلاعاتی و رادیو Sputnik توسط شرکت تحقیقاتی IFOP راه اندازی شده بود،اکثریت ساکنان فرانسه(56 درصد)، اسپانیا(55 درصد)، ایتالیا(53 درصد) و همچنین 50 درصد از آلمانی ها، 47 درصد از لهستانی ها و 36 درصد از انگلیسی ها می خواهند هیلاری کلینتون را به عنوان رئيس جمهور بعدی ایالات متحده ببینند.

در همان زمان، با توجه به آخرین داده ها، خود آمریکایی ها ازدونالد ترامپ و هیلاری کلینتون مساوی حمایت می کنند.

© Sputnikهمه پرسی اسپوتنیک: اروپاییان تحت تاثیر رسانه ها ، طرفدار کلینتون هستند
همه پرسی اسپوتنیک: اروپاییان تحت تاثیر رسانه ها ، طرفدار کلینتون هستند - اسپوتنیک ایران
همه پرسی اسپوتنیک: اروپاییان تحت تاثیر رسانه ها ، طرفدار کلینتون هستند

دیمیتری آبزالوف، رئیس مرکز ارتباطات استراتژیک و تحلیلگر سیاسی معتقد است که ستاد هیلاری کلینتون، فعالیت جدی را در رسانه های اروپایی انجام می دهد، که به نوبه خود، انعکاس انتخابات آمریکا به دلیل منحرف کردن اذهان اروپایی ها از مشکلات داخلی مفید می بینند. دیمیتری آبزالوف در پخش رادیو اسپوتنیک گفت: 


"کلینتون برنامه بسیار جدی به مدار خارجی فرستاده است نه فقط برای نمایش تصویری، بلکه به منظور پیروزی. چون بیش از 20 میلیون رأی دهندگان پیش ار موعد، بخش بزرگی، افراد غیر مقیم می باشند. علاوه بر این، بُد اطلاعاتی از نظر پشتیبانی از مشروعیت انتخابات بسیار مهم به نظر می رود. با این حال، رسانه های اروپایی با دستور کار سیاست داخلی در تقابل است. برکزیت، مسائل آینده اروپا و مشکلاتی مربوط به مهاجرت ، مسائلی است که فرد میانگین اروپایی را نگران می سازند. اما در اینجا تهیه دستور کار جالب و مثبت غیر ممکن است. با این که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دور هستند، اما سوالات مربوط به آنها، جالب به نظر می رسند. بنابراین، برای رسانه های اروپایی پوشش انتخابات آمریکا به نفع است".

 

به نظر وی، در این وضعیت اروپایی ها در حقیقت، از "دو شر" یکی را انتخاب می کنند. تحلیلگر خاطرنشان نمود: 


"اروپا نمی خواهد هیچ یکی از نامزدها را به عنوان رئيس 

چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا
جمهور ایالات متحده ببیند. اما از دو شر، هیلاری به عنوان فردی که در سیاست مربوط به اتحادیه اروپا قابل پیش بینی است بهتر و مناسب ترمی باشد. به دلیل آنکه وی وزیر امور خارجه آمریکا بوده و برای سیاستمداران و ساکنان اروپایی شناخته شده است، در حالی که ترامپ، بازیکن معما است. علاوه بر این، وی بیشنر بر دستور کار داخلی تمرکز می کند که برای اتحادیه اروپا چندان مبرم نیست".


به گفته کارشناس مزبور، در این راستا، تاکتیک و طرز فعالیت پیش انتخاباتی هیلاری کلینتون برای اروپایی ها نزدیکتر به نظر می رسد. در اخیر مصاحب آبزالوف به چنین نتیجه می رسد:


"اروپا به لطف کمپین اطلاعاتی علیه ترامپ، وی را در درجه اول، ترسناک امتناع از تامین مالی ناتو و یا حتی کل سازمان می بیند. علاوه بر این، هیلاری کلینتون داستان ارتباط وی با روسیه پیش می کشید در حالی که خود ترامپ به طور سنتی از مسائل سلامتی کلینتون و یا، مثالا، مکاتبه وی سخن می گفت که برای مصرف کننده اروپایی مبرم نیست. اروپایی ها به موقعیت خارجی آمریکا علاقه دارند، نه به "آشپزخانه" درونی یا مدرک بد نامی که در هفته های اخیر در مورد هر دو کاندید پیدا می شود".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала