گزارش و تحلیل

کارشناس: آب را به آسیاب جنایات دیگران بریزید

© AFP 2023 / Omar Haj KadourПоиски жертв на месте авиаудара по северо-западной части города Идлиб
Поиски жертв на месте авиаудара по северо-западной части города Идлиб - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتهامات سازمان غیر حکومتی Human Rights Watch متوجه روسیه که گویا در بمباران مدرسه در استان اادلب سوریه در تاریخ 26 اکتبر دست داشته بود، یک گمراهی نوبتی اطلاعاتی است. ایگور کوناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع فدراسیون روسیه اظهار کرد که تمام مدارک رد کننده چنین اتهامات، فوراً توسط روسیه ارائه شده بود.

وی خاطر نشان کرد که در تاریخ 27 اکتبر وزارت دفاع اسناد عکاسی شده از پهپادی که عدم عواقب بمباران ساختمان مدرسه را ثابت می کند نشر کرده است. بعلاوه، نه کدام شواهد غیر مستقیم مبنی بر حضور کودکان در این ساختمان و نه حتی در خود الحاسه هنوز ارائه نشده است. به قول آقای کوناشنکوف، "انتشار اتهامات بعدی "جنایت نظامی" توسط Human Rights Watch با گذشته بیش یک هفته که در آن مصاحبه تلفنی برخی اشخاص مصدوم شده ارائه شده است کِذب محض و گمراهی نوبتی اطلاعاتی است".
کنستانتین سوکولوف، کارشناس در امور ژئوپولیتیک و عضو آکادمی علوم طبیعی روسیه در مصاحبه با رادیو Sputnik خاطر نشان کرد که "آنها ای که بدون دلیل و چشم بسته بر روسیه چسب "جنایت نظامی" را در سوریه می زنند، جنایات واقعی و آشکار نظامی در این کشور نمی بینند. کارشناس مزبور در تفسیر خود می گوید:


"یورش اطلاعاتی بر روسیه در تمام ابعا د، از ورزش گرفته تا اوکراین روان است. اما جنایت عمده نظامی را نمی بینند. منظورم، سپر زنده از اهالی توسط داعش و ایجاد ممانعت برای ترک ساحه عملیات است. ما شاهد عمل تجاوزگرانه ای در خاک دیگران هستیم. افرادی که از مردم خود دفاع می کنند مرتکب چنین عمل نمی شوند. این جا ما جنایت نظامی را مشاهده می کنیم. بقیه، حرفهای عوام فریبانه است".


به نظر کارشناس، افزایش هیستری ضدروسی در غرب، میتواند آستانه تلاشهای تأثیر واقعی جبری بر روسیه باشد. کارشناس مزبور در ادامه تفسیر خود می گوید:


"دو چیز مورد توجه است. پیش از همه، تبلیغات نظامی از عملکرد ما در ساحه عملیات نظامی است. اینجا هدف آشکار است، حداکثر بی اعتبار ساختن روسیه، طرف شرکت کننده مناقشه است. این، یک هدف جزیئ است. هدف اصلی، افزایش هیستری ضدروسی نه فقط در نقاط سنتی مانند اوکراین و کشورهای بالتیک، بلکه در ابعاد بسیا دیگر. این تهدید آشکار اقدام قریب الوقوع جبری است که از خارج بر روسیه اعمال می شود. تهدید از کدام طرف است، اروپا، قفقاز یا آسیای میانه، موضوع جدا و مورد بحث است. ولی تدارک دیدن چنین تهدید، بطور کامل آشکار است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала