اعتماد آمریکایی ها به رسانه ها به پایینترین سطح خود رسید

© AFP 2023 / NIKLAS HALLE'Nماجرای عیاشی پرنسس قطری، شایعه رسانه ای از آب در آمد
ماجرای عیاشی پرنسس قطری، شایعه رسانه ای از آب در آمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی ان ان، در حالیکه ساعاتی چند به آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، گزارش داد: اعتماد آمریکایی ها به رسانه های کشورشان در دو دهه اخیر کاهش یافته است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- شبکه خبری سی ان ان با اشاره به اینکه '53 درصد آمریکایی ها در سال 1997میلادی به رسانه های آمریکا اعتماد داشتند، که این میزان در دو سال بعد به اوج خود، یعنی 57 درصد رسید'، افزود: بنا بر نظرسنجی موسسه 'گالوپ'، این میزان در سال 2004 به یک باره به 44 درصد تنزل یافت.

اعتماد آمریکایی ها به رسانه های این کشور پس از اوجی در سال 2005، دوباره سیر نزولی آغاز کرد و امسال (2016) به پایینترین سطح خود یعنی 32 درصد رسید.

سی ان ان گفت: روزنامه نگاران آمریکایی در کارزارهای انتخاباتی ترامپ احساس تهدید می کردند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در کارزارهای بارها رسانه ها را متهم کرده و از جمله در اوایل آبان ماه در «نیپلز» ایالت فلوریدا با تاختن به رقیب انتخاباتی خود، بصراحت گفته بود که سیستم انتخاباتی در آمریکا «فاسد»، «شکست خورده» و «متقلبانه» است.

وی چهارم آبان نیز گفت رسانه های «حقه باز» آمریکایی نظرسنجی های 'ساختگی' ارائه می کنند.

ترامپ در مورخ 29 مهرماه با حضور در مراسم شام 'ال اسمیت' که فردای آخرین مناظره دونامزد ریاست جمهوری آمریکا، در نیویورک برگزار شد؛ گفت که در اینجا وی مدیران کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون را می بیند و با انگشت فاکس نیوز، سی ان ان، نیویورک تایمز، واشنگتن پست را نشان داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) به وقت محلی آغاز می شود، با این حال حدود 40 میلیون نفر در ایالاتی که رای گیری پیش از موعد در آنها مجاز است، تاکنون رای خود را به صندوقها ریخته اند و تنها در ایالت نیوهمپشایر نیز از نیمه شب امروز رای گیری در مناطق دارای کمتر از 100 نفر جمعیت آغاز شده است.

در این دور از انتخابات آمریکا علاوه بر دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه، گری جانسون از حزب لیبرترین، 'جیل استاین' از حزب سبز، درل کسل (Darrell Castle) نامزد حزب قانون اساسی و اوان مک مالین (Evan McMullin) نامزد مستقل و از ماموران ارشد سابق سیا شرکت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала