اوباما پس از انتخابات، رئیس اف بی آی را اخراج می کند

© AFP 2023 / Mandel Nganاوباما پس از انتخابات، رئیس اف بی آی را اخراج می کند
اوباما پس از انتخابات، رئیس اف بی آی را اخراج می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ، رئیس جمهور کنونی باراک اوباما جیمس کمی را از ریاست دفتر فدرال بازرسی این کشور اخراج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه بریتانیایی دیلی میل با استناد به منبعی در کاخ سفید اطلاع داد: والری جارت. یکی از مشاوران کلیدی و مهم ، اوباما را برای این کار متقاعد کرده است.
بر اساس اطلاعات این روزنامه ، جارت رئیس جمهور را متقاعد کرده است که می تواند جیمس کمی را به خاطر مداخله بی فکرانه و پیش بینی نشده اش در کمپین انتخاباتی آمریکا برکنار نماید و در کنگره نمایندگان هر دو حزب برتر یعنی دموکرات ها و جمهوری خواهان از وی حمایت خواهند کرد.
خبرگزاری تاس گزارش می دهد ، مشاور اوباما در مسائل حقوقی با نظر جارت موافقت کرد، زمانی که اوباما دستور داد متن اخراج کمی را آماده کند. در عین حال منابعی در خود اف بی آی اطلاع دادند که کمی ممکن است تا قبل از دستور اوباما استعفا دهد.
بر اساس اطلاعات ، بسیاری در اف بی آی معتقدند که رئیس اعتبار دفتر را خدشه دار کرده و محبوبیت آن بین زیر دستان به خاطر تصمیم بی فکرانه اش از بین رفته است در واقع او ابتدا در خصوص ازسرگیری تحقیقات پرونده علیه وزیر امورخارجه سابق و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات یعنی هیلاری کلینتون خبر داد و بعد بدون مشورت با متخصصین برجسته آنرا بست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала